مدیر کل بهزیستی لرستان :
اسداله حیدری بانماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی ونماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بمنظوررایزنی در خصوص نا کارآمدی طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام رحمت اله علیه خدمات توانبخشی به بهزیستی دیدار کرد.
کد خبر: ۲۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 19 September 2016
به گزارش تابناک لرستان؛" اسداله حیدری" مدیر کل بهزیستی لرستان در نشست تخصصی با"محمد رضا ملکشاهی راد"نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی و "علی رستمیان"نماینده مردم سلسله و دلفان  ونایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی     در دفتر مدیر کل بهزیستی  به منظور طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام(ره)وخدمات توانبخشی به بهزیستی دیدار و رایزنی کردند.
مدیرکل بهزیستی لرستان در این دیدار ضمن تقدیر از حضور نمایندگان در بهزیستی لرستان گفت: بر اساس اهداف استراتژی سازمان بهزیستی و بمنظور توسعه خدمات ، گسترش اشتغالزایی و رقابت های تخصصی ، اقدامات قابل ملاحظه ای صورت گرفته و با توجه به وظایف گسترده و عدیده ای که سازمان بهزیستی بر عهده دارد طرح واگذاری خدمات توانبخشی به بهزیستی ماده 4 که ارائه خدمات تخصصی و اجتماعی را نیز بر عهده سازمان بهزیستی نهاده منافات دارد و بطور کلی ناقص ماده 4 است.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که بر اقشار آسیب پذیر و محرومین ، همه اقشار آسیب دیده که در این طرح  تولیت  آنها به بهزیستی داده شده که این مسئله نیازمند خدمات حمایتی می باشد بنابراین با توجه به اینکه در این طرح هیچ توجیهی به آنها شده است افزود : مباحثی نظیر مهارت آموزی و اشتغال ، نیازمند آماده سازی روانی ، نگرشی و اجتماعی گروههای هدف قبل از ورود به عرصه کسب و مهارت و شغل می باشد که صرفاً در حوزه خدمات تخصصی اجتماعی ممکن است و فقط با ارائه خدمات به خانواده های نیازمند و زن سرپرست از سوی فقط یک نهاد غیر دولتی و غیر پاسخگو نه تنها اقدامی غیر کارشناسانه است بلکه موجب از بین رفتن جامعیت ساختار رفاه اجتماعی در دو بخش دولتی میشود.
 حیدری در ادامه مخالفت با طرح واگذاری خدمات حمایتی امداد امام (ره) و سپردن خدمات توانبخشی به سازمان بهزیستی گفت: این طرح علیرغم تصور پیشنهاد دهندگان آن موجب رفع همپوشانی نمی گردد . زیرا همپوشانی به معنای دریافت خدمات همزمان از هر دو سازمان و نهاد است در حالیکه با توجه به سیستم های رصد موجود و استفاده از کدملی مراجعان شاید در حال حاضر به تعداد انگشت شماری همپوشانی وجود داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه هیچ دولتی کلیه اختیارات خود را در حیطه یک مسئله اجتماعی مهم و به تبع آن سیاسی زا به عهده یک سازمان مردم نهاد نمی گذارد گفت: ساختار و خدمات اجتماعی در تمامی دنیا یک سیاستگذار دارد و آنهم دولت است و با توجه به پدیده هایی همچون اعتیاد ، طلاق ، آسیب های اجتماعی و تک والدی و... و در هم تنیدگی آنها ،  تفکیک این موضوعات مرتبط با هم در خانواده های تحت پوشش در حوزه کاری بهزیستی و کمیته امداد غیر قابل اقدام است. وی در ادامه افزود در توزیع جنسیتی مددکاران کمیته امداد را عمدتاً از آقایان متشکل شده است در حالیکه مددکاران بهزیستی اکثراً بانوان می باشند .
بنابراین با ملاحظات جنسیتی در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار و گروههای هدف رعایت جدید این موارد الزامی به نظر می رسد.
حیدری گفت: سازمان بهزیستی برای تامین اهداف عالی رفاه اجتماعی اقدام به تاسیس دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی تخصصی و ماهر نموده است  که در حال حاضر بیش از هفت هزار دانش آموخته را در رشته مددکاری تربیت نموده و از توان علمی ایشان استفاده می نماید و نادیده گرفتن این توان تخصصی سازمان بهزیستی کاری غیرکارشناسی است.
وی گفت: در حاضر با توجه به واگذاری خدمات اجتماعی تخصصی به مراکز غیر دولتی هفتاد درصد از پرونده ها و خدمات مرتبط با آن ها با رعایت اصل صرفه جویی و بهبود کیفیت خدمات به بخش دولتی سپرده شده است لذا در حالی که ارائه این نوع پرونده ها به کمیته امداد واگذار شوند .
مدیرکل بهزیستی در پایان این نشست با پیشنهاد اینکه بهتر است پروتکل های حمایت و توانمند سازی خانواده های نیازمند و زن سرپرست در سازمان بهزیستی و کمیته امداد یکسان تعریف شود و همچنین خدمات نیز با یک سیاست واحد تعریف و به منظور گسترش ضریب نفوذ حمایتهای اجتماعی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات ، از طرف بهزیستی و کمیته امداد این فعالیت ها ادامه یابد.
نمایندگان ارائه دهنده طرح را مجاب به پذیرش دلایل فنی و کارشناسانه بهزیستی نمودند و در مقابل نمایندگان قول مساعد جهت تحقق خواسته های بهزیستی را دادند.
محمد رضا ملکشاهی راد نیز با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به دستگاههای اجرایی گفت این سیاستها در سال جاری با قدرت دنبال میشود و ما باید به دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه های اقتصادی و فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم.   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار