رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: با احیا مدیریت یکپارچه دشت قزوین با استفاده از تجارب گذشتگان می توان کشاورزی و منابع آبی استان را ساماندهی کرد.
کد خبر: ۲۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، ابوالفضل یاری یکشنبه شب دربیست و هفتیمن جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت:با وجود اسنادی ارزشمند در شرکت آب منطقه ای می توان گفت آنچه گذشتگان در نحوه مدیریت دشت قزوین انجام می دادند کاملا کارشناسی و دقیق بود و اداره این منطقه را محقق کرده بود.

وی افزود: امروز باید بپذیریم برای احیاء دشت قزوین چاره ای نداریم مگر آنکه به روش گذشتگان بازگردیم و نحوه استفاده از منابع آبی و نگهداری از دشت را به خود مردم بسپاریم و چون پیشینیان عمل کنیم.

یاری تصریح کرد: هنوز الگوی کشت موفقی در کشور و استان نداریم به همین دلیل منابع آبی برای کشت محصولات غیر ضرور و آب بر مصرف می شود که تداوم این روند نگران کننده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بیان کرد: دشت قزوین در حال نابودی است و اگر دیر اقدام کنیم این سرمایه ارزشمند را از دست خواهیم داد و آینده نگران کننده ای در انتظار همگان خواهد بود.

وی اظهارداشت: سازمان دشت قزوین تجربه بسیار موفقی در کشاورزی و صیانت از منابع آبی و خاکی استان است که بیا امروز هم مورد توجه قرار گیرد.

یاری با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یادآورشد: در این سفر باید با طرح مسائل کلان ایده هایی را ارائه کنیم تا بتواند جایگاه استان را ارتقاء بخشیده و به تسوعه استان شتاب بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار