سیروس شفقی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از اراضی حفاظت شده محیط زیست آستارا افزود : این تاسیسات با اختصاص سه هزار متر مربع از اراضی حفاظت شده محیط زیست در محدوده طرح سالمسازی سیبلی ایجاد می شود
کد خبر: ۲۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 30 April 2015
بخ گزارش تابناک گیلان ،سیروس شفقی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از اراضی حفاظت شده محیط زیست آستارا   افزود : این تاسیسات با اختصاص سه هزار متر مربع از اراضی حفاظت شده محیط زیست در محدوده طرح سالمسازی سیبلی ایجاد می شود.

وی بیان کرد : برای افزایش و تامین مطمئن و مناسب آب آشامیدنی شهرستان ، طرح احداث آب شیرین کن دریایی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این تاسیسات در نوار ساحلی احتیاج به زمینی مشخص داشت ، اضافه کرد : امروز مدیرکل محیط زیست گیلان با اختصاص سه هزار متربع از اراضی حفاظت شده محیط زیست برای این امر موافقت کرد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام می شود ، اظهار کرد : در این فرآیند آب مطمئن دریا پس از تصفیه به شبکه آب شرب شهرستان متصل می شود.

وی ادامه داد: این طرح پس از شهرستان انزلی برای دومین بار است که در سطح استان گیلان اجرایی می شود.

فرماندار آستارا از آغاز جدی عملیات اجرایی چاه فلمن در شهرستان آستارا خبر داد و بیان کرد: برای تکمیل این طرح 15 میلیارد ریال از محل تبصره 22 اختصاص یافته است.

شفقی در ادامه ظرفیت تامین آب آشامیدنی در این شهرستان را 200 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت : با به نتیجه رسیدن پروژه های چاه فلمن و نیز آب شیرین کن ، دیگر مشکلی را در خصوص تامین آب شرب آستارا حتی در ایام گردشگر پذیر سال نخواهیم داشت.

وی همچنین از اختصاص یکهزار متر مربع زمین برای توسعه باغ پرندگان آستارا خبر داد و افزود : باغ پرندگان آستارا در زمینی به مساحت یکهزار و 50 متر مربع ساخته شده است که امروز مدیر کل حفاظت محیط زیست با اختصاص یکهزار مترمربع از اراضی حفاظت شده این سازمان برای توسعه باغ پرندگان آستارا موافقت کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در جریان بازدید از طرح سالمسازی دریا در روستای سیبلی گفت : هر گونه تصمیم گیری در خصوص راه اندازی طرح گردشگری ساحلی در اراضی خلع ید شده پناهگاه حیات وحش در روستای سیبلی آستارا بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست و مسوولان مرتبط استانی و شهرستانی است.

محمدرضا برجی افزود : احیای طرح ساحلی روستای سیبلی با محوریت توسعه پایدار و در راستای حفظ اکوتوریسم منطقه و بر اساس ارزیابی های زیست محیطی تا آغاز فصل تابستان با مدیریت اداره محیط زیست اتفاق می افتد.
پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار طی مصوبه شماره 63 مورخه 21 مرداد ماه سال 1354 شورای عالی محیط زیست کشور به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمده است.

این پناهگاه حیات وحش در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار