فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: دفاع مقدس فقط مربوط به ارتش، سپاه و ناجا نیست بلکه مربوط به همه مسؤولان و آحاد جامعه است.
کد خبر: ۲۹۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امیر محمد رضایی در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس که صبح امروز در سالن جلسات قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد با تبریک اعیاد قربان، غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و به ویژه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت دفاع مقدس با مشت‌های پولادین، دین خود را ادا کردند اما در حال حاضر دفاع مقدس فقط مربوط به ارتش، سپاه و ناجا نیست بلکه مربوط به همه مسؤولان و آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز ماحصل چیست و شهدای مدافع حرم چه نوع انسان‌هایی هستند، افزود: بسیار واضح است که شهدای مدافع حرم پیام‌آور صبر زینبی هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین اضافه کرد: یکی از پیام‌های شهدای مدافع حرم مسئله صبر است که با صبر در راه پرورش انگیزه‌های خود به مقام رفیع شهادت رسیدند و امروز هم صبر خانواده‌های این شهدا در بدرقه، دریافت و تشییع پیکر مطهر آن‌ها ستودنی است.

رضایی با بیان اینکه خرده‌گیری‌های اطرافیان برای رفتن رزمندگان در حال حاضر هم، همچون دوران دفاع مقدس وجود دارد، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی هنرپیشه‌های هالیوودی را مطرح می‌کرد، جمهوری اسلامی شهید فهمیده 13 ساله را داشت که امام می‌گفت به ایشان رهبر بگویید.

وی تصریح کرد: آمار چند میلیونی رزمندگان شرکت‌کننده در دفاع مقدس بسیار عجیب بود و امروزه نیز اگر راه باز باشد، بسیاری از مردم غیور ایران برای دفاع از حریم می‌شتابند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین با بیان این نکته که باید همه با هم در کارنامه درخشان دفاع مقدس سهیم باشیم و رسالت رزمندگان آن دوران را در فرهنگ جامعه پیاده کنیم، مطرح کرد: ملت ایران در دفاع از وطن از درون گذرگاه‌های بسیار سخت خط جهاد فی‌سبیل‌الله را انتخاب کرده و به منزلت و قرب الهی رسیدند.

رضایی خاطرنشان کرد: دستورالعمل و راهبرد محوری بزرگداشت هفته دفاع مقدس سال 95، (ما آماده‌ایم) است که منطبق با منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انتخاب شده است.

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی از سوی قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین برنامه‌ریزی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دیدار کارکنان و فرماندهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، انجام مصاحبه‌های مختلف در بخش‌های مختلف این استان، برگزاری مراسمی ویژه به مناسب سالروز شهادت فرماندهان عالی رتبه کشور، برپایی نمایشگاه ایثارگران در مدارس و تقدیر از فرزندان شهدا همزمان با آغاز سال تحصیلی اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین تشریح کرد: برگزاری مسابقات متنوع ورزشی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان قزوین، تجدید میثاق با شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن و تجلیل از سربازان نمونه، رزمندگان و پیشکسوتان و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار