مدیر‌کل ارشاد کرمانشاه:
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها اقتصاد مشکل یک جامعه نیست و اگر فرهنگ علم‌آموزی و مطالعه در یک کشور کم‌رنگ شود، زمینه پیشرفت نیز فراهم نمی‌شود، گفت: فرهنگ مطالعه، حلقه مفقوده توسعه‌یافتگی در ایران است.
کد خبر: ۲۹۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 14 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ابراهیم رحیمی زنگنه اظهار داشت: زمینه توسعه‌ پایدار و همه جانبه در کشف استعدادهای فرهنگی و بروز خلاقیت هنرمندان استان کرمانشاه باید فراهم شود.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه معدن استعدادهای فرهنگی و هنری است، اما به نحوی شایسته عملا در شکوفایی این ظرفیت‌ها در این استان کاری انجام نمی‌شود.
رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه فرهنگ حلقه مفقوده توسعه‌یافتگی در ایران است، افزود: کشور ما تاریخ و تمدنی درخشان دارد و شاخصه‌های فرهنگی قرن دوم به بعد بزرگانی و دانشمندانی همچون ابن‌سینا، رازی و...در دامن خود پرورش داده است.
به گفته این مسؤول، تنها اقتصاد مشکل یک جامعه نیست و اگر فرهنگ علم‌آموزی و مطالعه در یک کشور کم‌رنگ شود، زمینه پیشرفت نیز فراهم نمی‌شود، در حالی که با توسعه فرهنگ در هر ملتی باید شرایط ارتقا فرهنگ‌کاری و حقوق شهروندان ایجاد شود.
این مسؤول برگزاری جشن روز ملی سینما را بهانه‌ای برای تربیت و جذب علاقمندان در عرصه فرهنگ سینما عنوان و تاکید کرد: انجمن سینمای جوان کرمانشاه، بسیار فعال و پویا است و جوانان شایسته و بی‌ادعایی با کمترین امکانات از دل این انجمن برخواسته‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: فعالان عرصه سینما و فیلم‌سازی همچون «لقمان خالدی»، «آرش رصافی»، «تورج اصلانی» و «شهرام مکری» از دل انجمن سینما جوان کرمانشاه پرورش یافته‌اند و در آینده نزدیک فیلم‌سازان بزرگ دیگری از این انجمن رشد پیدا می‌کنند.
وی با قدردانی از تلاش و زحمات «کامران رضایی» به‌عنوان رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه، بیان کرد: از مسؤولان دلسوز استان به‌ویژه از مراکز صدا و سیما، شهرداری و فرمانداری درخواست دارم کارهای فرهنگی و هنری را به دستان مجرب و متخصص جوانان انجمن سینما بسپارند که نتیجه بهتری حاصل شود.
به گفته این مسؤول، طی سال 92 تا 94 در حوزه فیلم‌سازی میزان جذب مخاطبان از 108 هزار نفر به 296 هزار نفر و حدود سه برابر رسیده و مردم با بیزاری از ماهواره‌ها به صف سینما روی آورده‌اند.
وی به وضعیت مساعد کرمانشاه از نظر مسائل اقتصادی و فرهنگی نسبت به سایر استان‌ها اشاره و بیان کرد: انجمن نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی، ادبی و...در استان از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است.
رحیمی‌زنگنه بیان کرد: موسیقی در تلویزیون‌ها اجرا می‌شود و منعی برای اجرای زنده این هنر اصیل نداریم.
این مسؤول به برگزاری چهار کنسرت بومی و محلی در کرمانشاه طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مردم برای موسیقی هزینه می‌کنند و باید در زمینه فرهنگ‌سازی تئاتر نیز شرایط بهتری فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار