نمایشگاه ستاره تشیع با موضوع آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، روز سه شنبه در صحن فاطمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم گشایش یافت.
کد خبر: ۲۹۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 13 September 2016
به گزارش تابناک قم، در این نمایشگاه 40 تصویر از فعالیت های این عالم فرزانه در بحرین و اعتراض های مردمی در خصوص تصمیم رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت این عالم برجسته بحرینی به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه از امروز تا 25 شهریورماه در خیابان ارم روبروی درب هفت حرم حضرت معصومه(س) و صحن فاطمی پذیرای علاقه مندان است.

هم چنین در حاشیه این نمایشگاه از 20 عنوان کتاب در موضوع های مختلف از جمله رهبری امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی، سایر مباحث اخلاقی و دینی و زندگی آیت الله شیخ عیسی قاسم رونمایی شد.

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در قم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه ستاره تشیع گفت: این نمایشگاه در آستانه سومین جلسه محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم و برای شناسایی نقش مهم رهبری ایشان در بحرین به ملت های مختلف و معرفی شخصیت این عالم برجسته و اعتراض به اقدام های آل خلیفه برپا شده است.

حجت الاسلام عبدالله الدقاق افزود: فعالیت های مشابهی در پایتخت های جهان اسلام از جمله بیروت و لندن نیز در حال برگزاری است.

وی با حمایت از شیخ عیسی قاسم گفت: رژیم آل خلیفه بداند که اگر تعرضی به این عالم برجسته کند باید با تانک از روی اجساد مردم بحرین عبور کند.

وی ادامه داد: در همین راستا امشب تجمع طلبه های بحرینی حوزه های علمیه در حسینیه امام رضا(ع) با سخنرانی آیات محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری و شیخ معین دقیق نماینده حزب الله لبنان در ایران برگزار می شود.

حاج شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم ٬عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب بحرین است. 

در جریان انقلاب بحرین، وزارت دادگستری این کشور نامه ای توهین آمیز علیه وی منتشر کرد تا محبوبیتش را در میان مردم بسنجد٬ مردم نیز چهارم شهریور 1390 نماز جمعه را در سراسر بحرین تعطیل کردند و تنها نماز شیخ قاسم برگزار شد. 

پس از آن که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مخالفانش را اندک خواند، به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از 500 هزار نفر در منامه برگزار شد. 

این تظاهرات بزرگترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از 50 درصد بحرینی ها در آن حضور داشتند، به طوری که راهپیمایی «همه پرسی» خوانده شد و این نخستین باری بود که خود شیخ عیسی قاسم در تظاهرات شرکت می کرد. 

دولت بحرین در ماه های گذشته قبل اقدام به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرده بود و به تازگی اخباری مبنی بر احتمال بازداشت و محاکمه ایشان نیز به گوش می رسد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار