معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام از شناسایی 96 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته و سال جاری خبر داد و گفت: 59 حلقه از این تعداد به دستگاه قضایی ارجاع و بخشی از آنها نیز مربوط به قبل از سال 85 است که قانونگذار تکلیفی برای آنها تعیین نکرده و این چاه ها هنوز در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۲۹۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 13 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سجاد رستمی روز سه شنبه با ذکر اینکه 19 دشت در استان ایلام وجود دارد اظهار کرد: به دنبال افت شدید آب های زیرزمینی، برداشت آب در چهار دشت مهران، دشت برتش، دشت عباس شرقی و غربی دهلران ممنوع شده است.

وی افزود: به دلیل برداشت بی رویه از سفره های آبهای زیرزمینی ، هر سال شاهد افت سطح آبهای زیر زمینی در سطح استان هستیم، و در این خصوص با توجه به جوابگو نبودن ذخیره آب های زیرزمینی استان سایر دشت های استان هم ممکن است به مناطق ممنوعه تبدیل می شوند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی را به معنای خشک شدن مناطق پایین دست و از بین رفتن چاه ها، قنات ها و چشمه ها اعلام کرد و یادآور شد: نصب کنتور آب بر چاه های کشاورزی، پرکردن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت، فرهنگ سازی، به روز نمودن سند ملی آب برای محدوده های مطالعاتی استان و به کارگیری تشکل های غیردولتی از مهمترین راهکار برای حفاظت از دشت های ممنوعه و کم آب است.
رستمی از شناسایی 96 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته و سال جاری خبر داد و گفت: 59 حلقه از این تعداد به دستگاه قضایی ارجاع و بخشی از آنها نیز مربوط به قبل از سال 85 است که قانونگذار تکلیفی برای آنها تعیین نکرده و این چاه ها هنوز در حال فعالیت هستند.

66 درصد منابع آبی استان ایلام را آب های زیر زمینی و مابقی آب های سطحی تشکیل می دهد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار