با برنامه ریزی، افزایش بهره وری و ارایه راهکارهای علمی، تولید محصولات کشاورزی به میزان دو برابر در ازای هر مترمکعب آب مصرفی در استان فارس افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۹۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 11 September 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در دومین همایش برنامه ریزی کشت پاییزه گفت: هم اینک میزان تولیدمحصول کشاورزی در استان فارس به ازای هر مترمکعب آب مصرفی 700 گرم است که تلاش می شود این رقم به دو برابر یعنی یک کیلو و 400 گرم افزایش یابد.
قاسمی افزود: تاریخ کشت محصول، استفاده از بذر و کود مناسب نقش مهمی در افزایش بهره وری و تولید محصول کشاورزی دارد که باید با حرکت در مسیر برنامه ریزی صورت گرفته، گام های موثری برای افزایش تولید با منابع آبی موجود برداشته شود.
وی ادامه داد: اقدامی که در سال زراعی امسال به طور مصداقی در ضمینه گندم رخ داد به نوعی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: کشاورزان استان امسال با بالا بردن بهره وری و استفاده بهتر از منابع، علی رغم خشک سالی برداشت های خوبی داشتند و بیش از 100هزار تن گندم مازاد بر نیاز آن ها خریداری و بعد از ده سال بار دیگر جشن خودکفایی گندم، امسال در استان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار