کد خبر: ۲۹۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 07 September 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در سال زراعی جدید 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت دانه‌های روغنی رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباس کشاورز پیش از ظهر امروز در حاشیه گردهمایی سالانه غلات که در موسسه تحقیقات، تهیه و اصلاح نهال و بذر برگزار شد،‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید برای توسعه بیشتر کشت دانه‌های روغنی اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا باید تلاش خود را در این زمینه جهادی کرده و به سمت کشت دانه‌های روغنی پیش برویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین موفقیت‌های حاصل شده در کشت دانه‌های روغنی،‌ کشت دانه روغنی کلزا در سطح 200 هزار هکتار است، افزود: این مهم در سال زراعی آینده و برای نخستین بار در کشور صورت خواهد گرفت.

کشاورز تأکید کرد: البته هم‌اکنون در تولید دانه‌های روغنی به افزیش 30 درصدی رسیده‌ایم که البته باید تلاش‌ها برای تولید این نوع دانه بیشتر شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه بسته‌های حمایتی به کشاورزان خبر داد و بیان داشت: در این راستا و با هدف ارائه تسهیلات به کشاورزان بسته‌های حمایتی که شامل تأمین اعتبار و تسهیلات مناسب، بیمه محصول و خرید به موقع از کشاورزان، تامین بذر و خدمات پشتیبانی است به کشاورزان اعطا می‌شود.

کشاورز ارائه این بسته حمایتی را به منظور تشویق کشاورزان برای کشت کلزا عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه را پیش رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا و برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های ما در این زمینه کاهش سطح زیرکشت بعضی از محصولات همچون گندم است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال کشت و معرفی محصولات جدید باشیم افزود: در این راستا برای سال زراعی آینده توسعه دو برابری کشت پاییزه چغندرقند را به میزان 18 هزار هکتار در نظر گرفته‌ایم.

کشاورز به کشت برخی از محصولات از جمله ارزن و سورگوم اشاره کرد و گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال زراعی آینده این دو محصول با کشت بیشتری همراه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار