نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در خانه ملت گفت: ننگین‌نامه FATF خطرناک بوده و اجرای آن مخرب‌ترین تاثیرات را به‌دنبال خواهد داشت؛ پس باید مسئولان مربوطه و در راس آن مجلس سریعا به موضوع ورود پیدا کرده و جلوی اجرا و عملیاتی شدن آن را بگیرند.
کد خبر: ۲۹۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 06 September 2016

محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، درباره توافقنامه موسوم به FATF اظهار داشت: متاسفانه پای این قرارداد امضای وزیر اقتصاد دیده می‌شود که با توجه به مفاد آن به نظر می‌رسد وزیر اقتصاد در زمان امضای آن هوش و حواسش جای دیگری متمرکز بوده است.

وی با اشاره به محدوده زمانی و برنامه‌ریزی که برای اجرایی شدن مفاد این قرارداد صورت گرفته افزود: در این توافقنامه که مفاد آن بر مبارزه با  تروریسم تاکید دارد تعریف تروریسم ارائه نشده که آیا داعش نیز جزو تروریسم‌ هست یا حماس و سپاه که مدافعان جان مردم هستند.

سعیدی مسدود کردن دارایی‌های مالی این مجموعه‌ها با امضاء وزیر اقتصاد را کار غیرعقلانی و به‌دور از منطق دانست و افزود: نمی‌دانم پذیرندگان و امضاء‌کنندگان این توافقنامه از مفاد قطعنامه 1267 خبر دارند؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: عملا ما با پذیرش ننگین‌نامه FATF زیر بار تعهدی رفته‌ایم که خطرناک و اجرای آن مخرب‌ترین تاثیرات را به‌دنبال خواهد داشت پس باید مسئولان مربوطه و در راس آن مجلس سریعا به موضوع ورود پیدا کرده و جلوی اجرا و عملیاتی شدن آن را بگیرند.

به گزارش فارس، مسئولان دولتی اخیراً تصمیم گرفته‌اند از طریق توافق موسوم به FATF افراد و نهادهایی چون وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، صنایع هوایی، صنایع موشکی، دانشگاه مالک اشتر، سپاه و ده‌ها نهاد را که توسط آمریکا و سازمان ملل تحریم شده‌اند، در داخل کشور نیز تحریم کند.

در واقع در این توافق متعهد شده‌ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل‌ در لیست تحریم قرار دارد، در ساز و کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهیم و اموال آنان را مسدود کنیم.

به نظر می‌رسد توافق با FATF عملاً امنیت و اقتصاد کشور را هدف گرفته است و در تلاش است خواست دشمنان در از بین بردن توان دفاعی کشور را محقق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار