مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین استان قزوین گفت: دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و اذان ویژه کارکنان بنیاد و خانواده‌های آنان با هدف تقویت دانش قرآنی برگزار ‌شد.
کد خبر: ۲۹۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در مراسم برگزاری مسابقات اذان و قرآن که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: تمام دستورات دینی زندگی در قرآن کریم نهفته است.

وی افزود: هر انسانی که به قرآن کریم مراجعه و از مفاهیم آن بهره‌برداری کند، می‌تواند در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین استان قزوین با بیان اینکه سخنان خداوند متعال در قرآن کریم جمع‌آوری شده است، مطرح کرد: به همین دلیل این کتاب آسمانی از برترین کتاب‌ها است و هر فردی با مراجعه به آن می‌تواند مشکلات خود را برطرف کند.

حقایق‌پور بیان کرد: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد به دلیل دوری مردم از دستورات قرآن کریم است به همین دلیل برای کاهش این مشکلات باید توجه آحاد جامعه به قرآن کریم ارتقا یابد.

این مسؤول اضافه کرد: امروز قشرهای مختلف مردم برای اینکه از مسیر زندگی دور نشوند به دستورات دینی و روایات ائمه اطهار(ع) بیشتر نیازمند هستند، در این راستا باید برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای آن‌ها در جامعه برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین استان قزوین با اشاره به اینکه قرائت قرآن کریم از ثواب والایی برخوردار است، عنوان کرد: مردم نباید فقط به خواندن این کتاب آسمانی اکتفا کنند، بلکه باید در درک مفاهیم و معانی آن نیز کوشا باشند.

حقایق‌پور ادامه داد: درک آحاد جامعه از مفاهیم قرآنی می‌تواند بینش و بصیرت آن‌ها را در امور دینی ارتقا داده و همین منجر به کاهش مشکلات خانواده‌ها و جامعه شود.

وی با اشاره به دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و اذان ویژه کارکنان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و خانواده‌های آنان بیان کرد: این مسابقات فرصت مناسبی است برای شکوفایی استعدادهای قرآنی شرکت‌کنندگان تا با تقویت آن، کیفیت دانش قرآنی آن‌ها نیز افزایش یابد.

گفتنی است، دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و اذان ویژه کارکنان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ویژه برادران در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و اذان و خواهران در رشته‌های، قرائت، حفظ و مفاهیم برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار