رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: تهیه جوجه کبابی با مرغ های فله ای مورد تایید دامپزشکی نیست.
کد خبر: ۲۹۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، مرتضی یعقوبی افزود: متاسفانه برخی از فروشندگان بعد از گذشت تاریخ مصرف مرغ، آن را قطعه بندی و با مواد رنگی به اصطلاح زعفرانی کرده و به عنوان مرغ جوجه کبابی به فروش می رسانند که این اقدام تهدیدی برای سلامت خریداران و مورد تایید دامپزشکی نیست.
وی با اشاره به ماده 31 قانون تعزیرات حکومتی در زمینه فراوری انواع گوشت، یادآور شد: هرگونه قطعه بندی، بی استخوان کردن، فیله کردن، شنیسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن گوشت خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور، ممنوع و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی مجاز است و در صورت مشاهده موارد مشابه، توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان با متخلفین برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.
یعقوبی ادامه داد: بر همین اساس فرآوری گوشت مرغ نیز تنها در مراکز بسته بندی دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از دامپزشکی که زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی مشغول فعالیت باشند، قانونی و بلامانع است.
وی در خصوص مشخصات گوشت مرغ فرآوری شده غیرمجاز و خطرات مصرف آن، افزود: این محصولات فاقد بسته بندی بهداشتی و برچسب مشخصات بوده و در نتیجه هیچ گونه اطلاعاتی از قبیل شرایط تولید، نحوه نگهداری، تاریخ تولید و انقضاء محصول در دسترس نبوده و امکان استفاده از رنگهای غیر مجاز در محصولات محتمل می باشد.
یعقوبی در پایان به عموم مردم توصیه کرد، در صورت تهیه گوشت تازه مرغ، آن را در منزل و با شرایط بهداشتی و به صورت خانگی فرآوری کرده و یا در صورت تمایل به خرید محصولات آماده و صنعتی، در هنگام خرید به شرایط بسته بندی، برچسب مشخصات شامل تاریخ تولید، تاریخ انقضا و منجمد یا تازه بودن محصول دقت کنند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19 کارشناس و شش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار