کد خبر: ۲۹۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 05 September 2016
مدیرکل راه آهن لرستان گفت:عملیات بازسازی90 درصد از مسیر خطوط ریلی راه آهن ناحیه لرستان پایان یافته است.
سیدحسین مرتضوی روز دوشنبه در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر دورود افزود:طول مسیر راه آهن لرستان 155 کیلومتر است که از ایستگاه مومن آباد ازنا شروع و تا ایستگاه تنگ هفت ادامه پیدا می کند.
وی بیان داشت:با توجه به سابقه سوانح ریلی در راه آهن لرستان طی چند سال گذشته کار بازسازی و بهسازی خطوط این ناحیه در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد:کار بازسازی و بهسازی در 130 کیلومتر از محور ریلی ناحیه لرستان به اتمام رسیده است که تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
مرتضوی افزایش ضریب ایمنی،افزایش سرعت سیر و حمل بار عبوری را از مزیت های بازسازی خطوط ریلی عنوان کرد و افزود:تنها بلاک باقی مانده که بازسازی نشده حدفاصل ایستگاه قارون تا بیشه به طول 15 کیلومتر است که تا پایان امسال این قطعه نیز بازسازی خواهد شد که با اتمام آن کار بازسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه لرستان به اتمام خواهد رسید.
در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر دورود با تشریح تاریخچه راه آهن و مشکلات آن برای شهر دورود اظهار داشت:عبور راه آهن از وسط شهر خود موجب بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان و عابرین پیاده شده است.قدرت الله حاجیوند افزود:ساخت و تجهیز پل هوایی با پله های برقی بر روی ریل راه آهن در وسط خیابان امام خمینی(ره) یکی از خواسته های بحث مردم دورود است.
حاجیوند تصریح کرد:وجود انبوه زباله در حاشیه راه آهن در وسط خیابان امام خمینی (ره) خود به یک معظل بهداشتی بزرگی تبدیل شده است که راه آهن باید در این خصوص اقدام کند.
حاجیوند بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص جمع آوری زباله حاشیه راه آهن و دیگر نقاط شهر تأکید کرد و گفت:نصب و راه اندازی سطل های زباله در منطقه و حواشی راه آهن به منظور جمع آوری زباله ها در یک نقطه مشخص یکی دیگر از خواسته های مردم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار