رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از برگزاری طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام بازگشایی مدارس از ۱۳ شهرویر لغایت ۱۰ مهر ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علی پرزحمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه آغاز فصل تحصیلی و ایام بازگشایی مدارس از اول مهرماه و همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالا ها و خدمات این  سازمان در راستای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان  برگزار می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را جلو گیری از افزایش بی رویه  قیمت ها و برخورد با تخلفات احتمالی اعلام کرد و  افزود: طرح تشدید نظارت و کنترل بازار از ۱۳ شهریور لغایت ۱۰ مهرماه به صورت همزمان در سراسر استان   با همکاری اتاقهای  اصناف و اتحادیه‌های صنفی اجرا می‌شود.

پرزحمت اظهار کرد: در این طرح با تشدید نظارت و  بازرسی ها  بر مراکز  فروش انواع ملزومات دانش آموزان مانند، لوازم التحریر، کیف، کفش، مانتو و همچنین تعمیرگاهها، پایانه های مسافربری و مجتمع های خدماتی بین راهی نیز  نظارت خواهد شد.

وی تاکید کرد: کلیه صنوف و مراکز عرضه باید با نصب اتکیت بر روی کلیه کالاها و درج نرخ نامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحدهای صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ های مصوب با درصد سود قانونی را رعایت نموده و از خرید و فروش هرگونه کالا و لوازم التحریر قاچاق و تقلبی  خودداری کنند.

ضرورت دریافت مجوز  قبل برگزاری حراج و فروش های  فوق العاده توسط صنوف و مراکز عرضه

وی با اشاره به افزایش تقاضا جهت برگزاری حراج و فروش فوق العاده  در برخی از صنوف   گفت: بر اساس آیین نامه اجرائی ماده ۸۴ قانون نظام صنفی هر فرد صنفی قبل از اینکه اقدام به فروش فوق العاده کند بایستی  قبل از هر گونه اقدامی  ابتدا مجوز لازم از اتحادیه صنف مربوطه اخذ نموده و کالای خود را با تخفیف ۱۰ الی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه کند.

وی افزود: کلیه صنوف متقاضی برگزاری حراج و فروش فوق العاده  مکلفند  مدارک لازم را همراه با درخواست کتبی و با  ذکر تاریخ پیشنهادی برای برگزاری حراج یا فروش فوق العاده، به اتحادیه مربوطه تسلیم و مجوز برگزاری حراج را دریافت نمایند در غیر اینصورت و عدم دریافت مجوز حراج  تخلف محسوب شده و جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان با تأکید براهمیت نقش شهروندان درجلوگیری از  تخلفات  یادآور شد: مردم می‌توانند هنگام مراجعه جهت انجام خرید لوازم مورد نیاز خود در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موضوع را سریعا  از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  قزوین به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان اطلاع دهند، تا دراسرع وقت جهت بررسی  اقدام لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار