اولین گردهمایی شورای خیرین سلامت شهرستان مهاباد در محل تالار وحدت شهرستان مهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 03 September 2016
این گردهمایی با حضور امام جمعه و جمع کثیری از مردم همیشه در صحنه شهرستان مهاباد ،اعضای شورای اسلامی شهرستان، دکتر حمیصی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان غربی  در محل سالن تالار وحدت شهرداری مهاباد با هدف شناساندن اهداف این سازمان مردم نهاد به جامعه برگزار شد.

رئیس شورای خیرین سلامت مهاباد گفت: هدف از این گردهمایی آشنایی بیشتر مردم جامعه با شورای خیرین سلامت شهرستان به منظور جلب مشارکت های مردمی در راستای کمک به همنوعان و همشهریان عزیز برای توسعه فضای فیزیکی و ایجاد زیر ساختهای بهداشتی و درمانی به منظور کاهش اتلاف وقت بیماران و مراجعه کنندگان و پرسنل زحمتکش حوزه بهداشت و درمان شهرستان می باشد و در این راستا خیرین سلامت شهرستان با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیاز سنجی های مورد نظر را انجام داده و اقدام به اجرای پروژه مورد نظر با کمک خیرین می نمایند.

وی افزود: پروژه مورد نظر مربوط به بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد بوده که نسبت به آمار مراجعه کنندگان دارای کمبود فضای فیزیکی بسیار زیادی می باشد. با توجه به آمارهای موجود تعداد بیماران این بخش 102 نفر می باشند که متاسفانه نسبت به یکسال گذشته 30 درصد افزایش یافته و تعداد تخت های فعال برای این بیماران 18 تخت فعال می باشد و این به معنای بار فشار کاری بیشتر برای پرسنل زحمتکش این بخش و اتلاف زمان زیاد برای مراجعین و همراهان این بیماران می باشد به همین علت مجمع خیرین سلامت شهرستان مهاباد با هدف جلب مشارکت خیرین سلامت شهرستان عزم خود را برای احداث بخش دیالیز این مرکز به کار بسته است.

مهندس هدایت فر گفت: ساختمان جدید بخش دیالیز با مساحت 1200 متر مربع و تعداد 50 تخت و با امکانات مناسب در نظر گرفته شده است فضای این ساختمان توسط دفتر فنی دانشگاه متبوع تایید شده و هفته گذشته زمین مربوط به این ساختمان در اختیار خیرین سلامت شهرستان قرار گرفت و نقشه این پروژه نیز به اذعان کارشناسان معاونت درمان دانشگاه در سطح استان در نوع خود بی نظیر است .

وی خاطرنشان کرد: مراحل احداث و تحویل این ساختمان توسط خیرین سلامت به ارزش تخمینی 20 میلیارد ریال با همت مردم و خیرین شهرستان احداث و طبق تفاهنامه تجهیز و به کارگیری پرسنل بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی می باشد.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: مشارکت جمعی مردم سبب ایجاد دلسوزی ،همفکری و وحدت برای ایجاد و ساخت چنین پروژه هایی می شود و از جمله اهداف تعیین شده دیگر برای این شورا ساخت مراکز سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت برای مناطق محروم و کم تر برخوردار سطح شهرستان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار