به همت حوزه هنری قزوین، نمایش خیابانی؛ «از ترور تا لبخند»، زندگینامه شهید «قدرت الله چگینی» به نویسندگی و کارگردانی؛ حامد شهرتی، در اماکن عمومی قزوین و شهرهای تابعه اجرا شد.
کد خبر: ۲۸۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نمایش «از ترور تا لبخند» بر اساس زندگینامه معلم شهید قدرت الله چگینی تولید شده است، این نمایش حکایت جوانان دانشجوی رشته تئاتر است که در نظر دارند موضوع پایان نامه خود را به «مقام رفیع شهادت» اختصاص دهند، آنان در سالروز شهادت قدرت الله چگینی به مطالعه زندگی، احوال، اقوال، آثار، اندیش های وی می پردازند.

دانشجویان برای انتخاب نقطه شروع تحقیق دچار تردید می شوند، دوران کودکی شهید چگینی، کلاس های قران، مبارزات پیش از انقلاب، مسوولیت های اجتماعی فرهنگی و... هر یک بعنوان یک نقطه شروع می تواند باشد. اما در نهایت به این نتیجه می رسند که هر شهید نقطه شروع برای کار تحقیقی و هنری است و کار مردم با شهادت آغاز می شود و...

این نمایش  هشتم شهریور در بوستان الغدیر قزوین، نهم بوستان تمدن شهر محمدیه، دهم بوستان پنج هکتاری شهر الوند، یازدهم گلزار شهدای قزوین، دوازدهم بوستان لاله شهرستان تاکستان اجرا شد و مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفت.

گفتنی است: نمایش «از ترور تالبخند» درجوار مزار این شهید گرانقدر و در حاشیه بزرگداشت شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال ۹۵ (شهید چگینی) با حضور خانواده وی، علاقه مندان و مسئولین اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار