شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: جزو سیاست‌های دولت پیش آهنگ بودن گردشگری ایران در 2016 است و در این میان جاده ابریشم نقش اساسی در اروپا و جهان دارد.
کد خبر: ۲۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در مراسم اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که صبح امروز در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار شد، ضمن تشکر و خوش‌آمدگویی به تمام میهمانان داخلی و خارجی اظهار کرد: بنده سخنانم را با پنج پرسش شروع می‌کنم تا تمام عزیزان بهره‌برداری درستی از آن داشته باشند.

وی بیان کرد: از دکتر ولایتی و آخوندی که سخنرانان این اجلاس هستند، درخواست می‌شود در خصوص مباحث اجلاس تأکید فراوانی داشته باشند.

شهردار قزوین بیان کرد: یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در سال 2005 آغاز به کار کرده است که یازدهمین دوره آن نیز امروز در شهر قزوین برگزار شد.

نصرتی خاطرنشان کرد: بحران اشتغال، بیکاری، توزیع منابع مالی، جنگ و تروریسم، تغییرات آب و هوایی، گسترش بیماری‌های واگیردار، مشکلات مهاجران آواره و سوء‌استفاده از مواد دارویی از مواردی است که در اجلاس به آن می‌پردازیم.

وی یادآور شد: کشورهای جهان برای رسیدن به توسعه با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند این در حالیست که با برگزاری اجلاس جاده ابریشم می‌توان این مشکلات را از میان برداشت.

شهردار قزوین عنوان کرد: اعتقاد داریم جاده ابریشم نقش اساسی در قاره اروپا و آمریکا داشته که باید این چرایی را پاسخ دهد؛ این جاده در اصل راهی برای تعامل گویش‌ها و هویت‌ها بوده است.

نصرتی گفت: در 2013 در دیدار از کشورها صورت گرفته پیشنهاد یک جاده و یک کمربند داده شد و همکاری منطقه با یکدیگر در فضای باز متعادل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر قزوین پایلوت شکوفایی شهری در سال 2015 است که از بین 64 شهر و 38 کشور بوده که این داوری صورت گرفته است.

شهردار قزوین بیان کرد: ماه گذشته برنامه توسعه پایدار اهداف توسعه پایدار شهری به کشور ایران سپرده شد و شهر قزیون پایلوت رسماً برای رهبری این برنامه انتخاب شده است.

نصرتی با اشاره به اهداف اجلاس گفت: معرفی شهر قزوین و معرفی جاده ابریشم براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته 2015 است که بعد از اجلاس این عنوان برای شهر قزوین در مسیر جاده ابریشم است تا از برنامه‌های جاده ابریشم حداکثر بهره‌برداری و سود را ببریم.

این مسؤول مطرح کرد: جزو سیاست‌های دولت پیش آهنگ بودن گردشگری ایران در 2016 است و در این میان جاده ابریشم نقش اساسی در اروپا و جهان دارد.

شهردار قزوین اضافه کرد: ایران در طرح جاده ابریشم جدید نقش کلیدی گذرگاه و 15 کشور جهان دارد و به لحاظ دریایی، گذرگاه آبی از جنوب به شمال و شرق به غرب است.

نصرتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از جاده ابریشم در دیدار با رئیس جمهور چین حمایت کردند، تصریح کرد: گسترش همکاری در این مسیر، ایده منطقی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار