رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین:
رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین گفت: اجلاس شهرداران جاده ابریشم در بالاترین سطح برگزار می‌شود و نشان از ظرفیت ملی و بین‌المللی قزوین دارد.
کد خبر: ۲۸۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی در مراسم اجلاس شهرداران جاده ابریشم که صبح امروز در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشور چین در سال 2005 میلادی این اجلاس را در حوزه جاده ابریشم آغاز کرد و امسال یازدهمین سال اجرایی آن بوده که در شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم به خوبی فعالیت‌های اقتصای، صنعتی، گردشگری و تبادل فرهنکی انجام دهیم تا شاهد رویدادهای خوبی در استان قزوین باشیم.

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین بیان کرد: این اجلاس به مدت دو روز با حضور 68 کشور به نمایندگی شهرداران و سفیران مسیر جاده ابریشم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

خزائلی یادآور شد: این اجلاس در بالاترین سطح برگزار می‌شود و نشان از ظرفیت ملی و بین‌المللی قزوین دارد و ما از زمانی که شهرداری قزوین عضو مجمع شهرداران جاده ابریشم شد، با دفاع جانانه از مقام و جایگاه قزوین مفتخر به میزبانی این برنامه و اجلاس شدیم.

خزائلی مطرح کرد: تفاوت عمده این اجلاس با سایر همایش‌های ملی و بین‌المللی در این است که همزمان با مقدمات و موضوعات اجرایی بعد از پایان اجلاس دبیرخانه این همایش تعطیل نشده و به کار خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه از مجوز تأسیس پایگاه پژوهشی جاده ابریشم در قزوین خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و حمایت‌های بهشتی چهره فرهیخته کشور و رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای بین مسعود نصرتی شهردار قزوین در راه‌اندازی و پایگاه پژوهشی جاده ابریشم کشور در قزوین امضاء و شروع به کار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار