معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 50 درصد معادن استان تعطیل بود، گفت: امسال 10 درصد معادن تعطیل احیا شده است.
کد خبر: ۲۸۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 01 September 2016
معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 50 درصد معادن استان تعطیل بود، گفت: امسال 10 درصد معادن تعطیل احیا شده است.

به‌گزارش ایسنا، محمد خاکی در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در استان همدان 272 معدن وجود دارد که بیش از نیمی از این معادن در بخش مصالح ساختمانی فعالیت دارند و به علت رکود در بخش مسکن با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه 125 واحد تولید و استخراج شن و ماسه در استان وجود دارد، تصریح کرد: 60 معدن فلزی و غیرفلزی و 50 معدن سنگ‌های زینتی در استان وجود دارد که ارتباط مستقیمی با بخش مسکن دارد.

خاکی با تأکید بر اینکه سالانه 5.5 تا 7 میلیون تن ماده معدنی در استان همدان استخراج می‌شود، ادامه داد: 30 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده معدنی اکتشاف شده در کشور در استان همدان وجود دارد.

وی یادآور شد: امسال تا کنون 4 میلیون تن ماده معدنی در استان همدان استخراج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به وجود معادن شاخص در استان، تصریح کرد: در استان همدان معادن شاخص فلدسپات، دولومیت و سیلیس وجود دارد به‌طوریکه استان همدان یکی از قطب‌های تولید سیلیس در کشور است.

وی افزود: همچنین استان همدان در تولید و استخراج دولومیت دارای رتبه‌های بالایی در کشور است به طوریکه این استان دومین ذخایر بزرگ کشور و سومین تولیدکننده بزرگ دولومیت کشور محسوب می‌شود.

خاکی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تأمین مواد معدنی لعاب کشور در استان همدان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: 60 درصد مصرف لعاب فلدسپات کشور از استان همدان تأمین می‌شود.

وی از صدور 5 پروانه بهره‌برداری از معدن را در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته 16 پروانه بهره‌برداری از معادن در استان صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز از معادن استان، یادآور شد: 250 پرونده تخلف در استان تشکیل شده که 120 پرونده منجر به صدور رأی شده است.

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌های ملایر و همدان بیشترین تخلفات صورت گرفته است، بیان کرد: 800 هزار تن اضافه برداشت از یک معدن در استان کشف کردیم که 6 میلیارد ریال جریمه داشت و درحال وصول است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار