مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم گفت: اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی، 13 و 14 شهریورماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 01 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، هومن باباپور صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سرای سعدالسلطنه شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاس در دو روز شنبه و یکشنبه، سیزدهم و چهاردهم شهریور ماه سال جاری در شبستان امام علی‌(ع) مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با حضور 600 نفر از میهمانان داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود، افزود: در این اجلاس 67 میهمان حضور دارند که از کشورهای خارجی به ایران سفر می‌کنند و تاکنون میهمانانی از 6 کشور در هتل المپیک تهران به صورت موقت مستقر شده‌اند.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم بیان کرد: میهمانان خارجی این اجلاس، شهرداران از شهرهای بزرگ در مسیر جاده ابریشم، معاونان شهرداران و اعضای شورا و مشاوران اقتصادی شهردار هستند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه برخی کشورها علاقمند حضور در این اجلاس هستند، تعداد حضور آن‌ها به 75 نفر نیز افزایش یابد.

باباپور با بیان اینکه از ایران نیز شهرداران 30 شهر از 14 استان در مسیر جاده ابریشم قرار گرفتند که در اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم حضور پیدا می‌کنند، افزود: همچنین تمام شهرداران کلان‌شهرها و مناطق مراکز استان‌ها میهمان این اجلاس هستند.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های شهر قزوین تلاش بر این بوده که میهمانان خارجی در هتل‌های شهر قزوین اسکان پیدا کنند و مابقی میهمانان نیز در اقامتگاه‌های دانشگاه‌ها و میهمان‌سراها اسکان داشته باشند.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با اشاره به اینکه این اجلاس با شعار بزرگ کیفیت زندگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سه رویکرد اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در این کیفیت بررسی می‌شود.

باباپور ادامه داد: همچنین چهار پنل تخصصی در شبستان امام علی‌(ع) و سالن‌های همجوار به صورت موازی برگزار می‌شود که از اساتید به‌نام کشورهای خارجی استفاده کردیم و دو گروه اساتید با گروه مشاوران داخلی و خارجی در این پنل‌ها شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: در پنل‌های تخصصی شرکت‌کنندگان تجربیات خود را با یکدیگر تبادل‌نظر می‌کنند و تحقق این موضوع نتایج خوبی را به دنبال دارد.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با بیان اینکه جاده ابریشم افسانه نیست بلکه وجود داشته است، عنوان کرد: ایران نقش کلیدی در این جاده دارد، جاده‌ای که اتصال‌کننده غرب و شرق است.

باباپور گفت: در اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که افتتاح المان کاروان جاده ابریشم در میدان مینودر از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه کاروان جاده ابریشم شنبه شب، سیزدهم شهریور‌ماه سال جاری با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مردم استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: این المان دارای 9 شتر، 2 ساربان و یک تاجر است که در ضلع شرقی المان مینودر نصب شده و رونمایی می‌شود.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم گفت: همچنین در میدان مینودر طرح ویدئومپینگ اجرا می‌شود که این ویدئو مجهز به آخرین نورپردازی دنیا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار