امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: شخصیت برجسته آیت الله محمد برغانی جامع، همه جانبه و تاثیرگذار بود و می تواند الگویی برای نسل جوان طلبه باشد.
کد خبر: ۲۸۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 01 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نخستین همایش «موسس صالح» بزرگداشت فقیه مبارز و موسس مدرسه علمیه صالحیه قزوین آیت الله ملامحمد صالح برغانی چهارشنبه شب با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، فریدون همتی استاندار، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه، آیت الله مختاری مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه، حجت الاسلام عباسی رئیس حوزه علمیه قزوین و جمعی از علما و روحانیون، در مدرسه صالحیه قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این همایش گفت: علامه محمد صالح برغانی شخصیتی همه جانبه و چند بعدی بود و آثار به جای مانده از ایشان فاخر بودن این جایگاه را نشان می دهد.

امام جمعه قزوین، تصریح کرد: آیت الله برغانی بر فقه مسلط و غرق در فلسفه بود و در سیاست بسیار جدی و قاطع بود و به دلیل شخصیت همه جانبه خود در داروسازی نیز تخصص داشت و این ویژگی ها از وی انسانی فرهیخته و همه جانبه ساخته بود.

عابدینی اظهارداشت: علامه با مطرح کردن فقه شیعی در ترویج آن بسیار موثر عمل کرد و امروز هم باید نقش علما را در حوزه های دینی و سیاسی جدی بگیریم تا به نتایج ارزشمندی برسیم.

وی گفت:درگذشته حوزه علمیه خواهران درقزوین فعال بود ودختر علامه یکی از تربیت یافتگان این مدرسه بود که هم خطیبی وارسته و هم نقادی سیاسی محسوب می شد و امروز هم این مدرسه می تواند نقش موثری در تربیت نیروهای کارآمد ایفا کند.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین اضافه کرد: در نخستین همایش که کار ارزشمندی است شاید نتوان همه ابعاد شخصیتی این عالم برجسته را مطرح کرد لذا امیدواریم با تدام این همایش در سالهای آینده به خصوصیات دیگری مانند امر به معروف و نهی از منکر آیت الله برغانی هم پرداخته شود.

وی بیان کرد: آیت الله ملا محمد برغانی از جهاتی به امام راحل هم شباهاتی داشت که در همایش های آتی باید به آن توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار