مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت:دولت برای اجرای طرحهای آبیاری نوین 135میلیار تومان کمک بلاعوض به کشاورزان این استان اختصاص داده است .
کد خبر: ۲۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 01 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سید علی اصغر مصطفوی  اظهار کرد: این میزان کمک بلاعوض برای اجرای 16هزار هکتار طرحهای آبیاری نوین درسالهای 95 و 96 است که تاکنون 30 درصد آن محقق شده است.
مصطفوی ادامه داد: با توجه به بحرانی بودن آب و تداوم خشکسالی ، از کشاورزان استان درخواست می کنیم برای تجهیز باغات و مزارع خود به سیستم آبیاری تحت فشار، قطره ای و تیپ به ادارات آب و خاک جهادکشاورزی مناطق زندگی خود مراجعه کنند.
این مسئول اضافه کرد: سال گذشته دولت 54 میلیار ریال بصورت بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار به کشاورزان استان پرداخت کرد که با پرداخت این کمکها بیش از یکهزار هکتار اراضی آبی استان یزد به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.
این مسوول با بیان اینکه آبیاری قطره ای از سال 70 در استان آغاز شده ادامه داد: تاکنون 17 هزارو700 هکتار از اراضی استان یزد به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده که بیش از هفت هزار هکتار آن طی سه سال گذشته اجرا شده است.
مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: 45هزار هکتار ازباغات پسته تاکنون در مناطق استان ازجمله شهرستانهای ابرکوه ، خاتم و تفت به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است .
مصطفوی باتوجه به اینکه هم اکنون 50 هزار هکتار اراضی استان یزد قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارد یادآورشد: برای دومین سال سامانه آبیاری تیپ در سطح یکهزارو 200 هکتار از مزارع گندم استان بخاطر بهره وری بیشتر اجراشده است .
وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف های هرز و بهبود کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی ، سهولت در سم پاشی و کوددهی و همچنین برداشت محصول از مهمترین مزایای آبیاری تحت فشار است.
سالانه در 158 هزار و 565 هکتار زمین های قابل کشت در استان یزد بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی برداشت می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار