مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزاری برنامه‌های متنوع جشنواره گرامیداشت روز قزوین را تشریح کرد. .
کد خبر: ۲۸۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 28 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: جشنواره روایت تاریخ عهد صفوی تا یازدهم شهریور ماه سال جاری از ساعت 17 شروع و تا ساعت 23 ادامه دارد که بازدید برای همگان رایگان است.

وی برگزاری جنگ‌های عصرگاهی، شبانگاهی به همراه نورافشانی، بازسازی محیط شهر قزوین بنابر عصر صفوی، شناساندن نحوه لباس پوشیدن مردم در عصر صفوی را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت قزوین دانست.

دبیر گرامیداشت روز قزوین از برپایی نمایشگاه تصاویر قدیمی که به شهر قزوین ارتباط دارد که در این نمایشگاه نوشته‌های افرادی همچون مارکوپولو درباره قزوین وجود دارد، خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه‌های عکس سه بعدی، تئاتر خیابانی گلخنده عصر صفوی، نمایش ورزش پهلوانی و باستانی، غرفه‌های صنایع دستی از پاکستان و هندوستان از جمله برنامه‌های جشنواره تاریخ، قزوین عهد صفوی دانست.

وزیری‌نژاد ادامه داد: برنامه شب‌های فیروزه‌ای در هفته نکوداشت قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار و به صورت پخش مستقیم در ساعت 21 از شبکه استانی قزوین و شبکه پنج صدا و سیما پخش می‌شود.

وی تشریح کرد: برنامه شب‌های فیروزه‌ای یک ساعت و نیم پخش می‌شود و در این برنامه از هنرمندان قزوینی و یا هنرمندانی که به شهر قزوین سفر کرده‌اند و یا هنرمندانی که با خصوصیات و تاریخچه این کهن شهر آشنا هستند، دعوت می‌شود تا به این ترتیب همگان بیش از پیش با شهر قزوین آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد: معرفی قزوین در سطح ملی و فراملی با ارزش است و می‌تواند موجب جذب گردشگر به این شهر کهن شود و به همین منظور سال پیش 3 هزار دقیقه در شبکه‌های استانی، ملی، رادیو و تلویزیون برنامه‌هایی درباره قزوین پخش شد که امید است امسال این مدت افزایش یابد.

وزیری‌نژاد در پایان یادآور شد: جشنواره گرامیداشت روز قزوین متعلق به همه همشهریان بوده و به همین دلیل برای تمام اقشار سنی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که برگزاری اجلاس جاده ابریشم، مسابقه مجازی کتابخوانی، جشنواره قیمه نثار، تورهای قزوین‌گردی، شب شعر با موضوع طنز سنگ‌پا، جشنواره بادبادک‌ها، مسابقه بین‌المللی تنیس روی میز از جمله این برنامه‌ها است.

این مسؤول اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ویژه جشنواره گرامیداشت روز قزوین خوشنویسی، ویلچررانی جانبازان و معلولان جسمی حرکتی، مسابقات شطرنج، کبدی، والیبال ساحلی، کشتی جام روز قزوین، چوگان و رونمایی از دو کتاب درباره قزوین با نام‌های قزوین در آینه خاطرات و تاریخ نقاشی قزوین است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار