رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: استقبال مردم به ویژه جوانان ولایتمدار از گلدسته‌های حرم طفلان مسلم(ع) در این استان بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۲۸۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سهرابعلی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم ولایتمدار استان قزوین از مأذنه‌ها و گلدسته‌های بارگاه مطهر و نورانی طفلان مسلم(ع) اظهار کرد: گلدسته‌های بارگاه مطهر و نورانی طفلان مسلم(ع) به مدت یک هفته در استان، شهرستان‌ها و روستاهای استان قزوین در معرض دید علاقه‌مندان و عاشق خاندان ائمه معصومین(ع) قرار گرفته بود که شاهد استقبال بی‌نظیر مردم در این مدت بودیم.

وی به حضور گسترده مردم به خصوص جوانان در بازدید از این گلدسته‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم دیگر بار بیانگر عشق و علاقه آنان به ائمه معصومین(ع) بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: ساخت، انتقال، نصب سازه، بتن‌ریزی، کاشی‌کاری و طلاکاری مربوط به این مأذنه‌ها برای حرم مطهر طفلان مسلم(ع) 6 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

احمدی اضافه کرد: درحال حاضر 35 طرح بازسازی برای ستاد عتبات عالیات در نظر گرفته شده که 28 مورد آن تحویل داده شده و سه طرح دیگر شامل آینه‌کاری و کاشی‌کاری ایوان‌های بقاع متبرکه نیز در حال انجام است.

این مسؤول از کاشی‌کاری مناره‌ها، ساخت برج ساعت، سنگ‌فرش و توسعه حرم طفلان مسلم(ع) خبر داد و یادآور شد: ساخت دارالشفاء در دو طبقه با نام امام خمینی(ره) از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به سابقه درخشان این استان در مرمت و بازسازی اماکن متبرکه افزود: مردم استان قزوین و علاقمندان به اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت از گذشته تاکنون در این رابطه فعال بوده‌اند.

احمدی به انتقال این مأذنه‌ها به کشور عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: این گلدسته‌ها در روز جمعه همزمان با بازدید استاندار قزوین و نماینده ولی فقیه در استان قزوین، روز یکشنبه به کشور عراق منتقل و در آنجا با حضور مسؤولان و هیأت امنای بارگاه مطهر و نورانی طفلان مسلم(ع) نصب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار