معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین:
معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین گفت:برنامه های روز قزوین جامع و کامل دیده شده است.
کد خبر: ۲۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره «روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی» که به مناسبت نکوداشت روز قزوین در سعداسلطلنه در حال برگزاری است، افزود: برنامه های پنجمین جشنواره روز قزوین مبتنی بر آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایران اسلامی و برای تمامی رده های سنی طراحی شده است.

وی اظهار کرد: قزوین نقش تعیین کننده ای در تاریخ ایران داشته و دارد و فرهنگ غنی و آثار بر جای مانده از گذشته تا به امروز گواه این مدعا است.

تاریخ ایران را می توان در قزوین ورق زد

حبیبی با بیان اینکه تاریخ ایران را می توان در قزوین ورق زد، افزود: با وجود تاریخ کهن، فرهنگ غنی و قدمت استان قزوین از معرفی مشاهیر و چهره‌های شاخص استان قزوین نظیر علامه رفیعی، علامه زرآبادی، میرعماد، دهخدا ها و شهیدان رجایی، لشگری، ابوترابی و بابایی ها غفلت شده است بنابراین جشنواره روز قزوین فرصت مناسبی جهت معرفی مشاهیر استان است.

وی اظهار کرد: مبنای نامگذاری روز قزوین، سالروز انتخاب قزوین به پایتختی دولت صفوی است که ۱۷ ربیع الاول سال ۹۶۵ هجری قمری پایتخت، از تبریز به قزوین منتقل شد. این انتقال فیزیکی اتفاق ویژه ای در تاریخ قزوین بود تا با نامگذاری آن به عنوان روز قزوین به مساله مهم شناساندن ظرفیت های تاریخی، کشاورزی، گردشگری و مذهبی در سطوح ملی و فراملی بیش از پیش توجه شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: همچنین برای روز قزوین شعارهایی نظیر «قزوین شهر چهار انبیاء»، «قزوین شهر چهارمین حرم اهل بیت (ع)» و «قزوین پایتخت خوشنویسی» انتخاب شد، در طول چهار دوره برگزار شده روز قزوین سعی شده است تا به نگاهی به تاریخ  قزوین، به معرفی شخصیت های اثرگذار معاصر و پتاسیل های بالای قزوین بپردازیم.

وی از برگزاری اجلاس جاده ابریشم در ۱۳ و ۱۴ شهریور در مجموعه تاریخی فرهنگی سعداسلطلنه خبر داد و گفت: این اجلاس با حضور ۲۰۰ نماینده از ۶۰ کشور جهان برگزار می شود، این اجلاس فرصت مناسبی برای معرفی قدمت فرهنگ و تاریخ غنی قزوین و ظرفیت های استان قزوین به جهانیان است.

حبیبی اظهار کرد: در ستاد نکوداشت روز قزوین تلاش شد تا برنامه های پنجمین جشنواره روز قزوین با محوریت مردم باشد که در این راستا برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی در نقاط مختلف شهر قزوین در حال برگزاری است.

وی صرفه جویی در هزینه ها را از دیگر پنجمین جشنواره روز قزوین برشمرد و افزود: این جشنواره با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی استان قزوین برنامه ریزی و در حال برگزاری است و از ظرفیت های این دستگاه ها جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن این جشنواره استفاده شده است.

جشنواره «روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی» به مناسبت گرامیداشت روز قزوین از پنجم تا ۱۱ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به صورت رایگان برای عموم مردم اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار