رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ظرفیت سیلو های استان به منظور ذخیره سازی کامل محصولات کشاورزی تولید شده در آن باید به 350 هزار تن افزایش یابد.
کد خبر: ۲۸۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، نیازعلی ابراهیمی پاک روز شنبه در نشست پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی افزود: ظرفیت ذخیره سازی محصولات کشاورزی استان در حال حاضر 260 هزار تن می باشد که کافی نیست.
این مسئول اضافه کرد:در کنار این موضوع و با توجه به رعایت مباحث پدافند غیرعامل (دفاع غیرمسلحانه) باید انبارهای ذخیره سازی محصولات کشاورزی به استانداردهای لازم دست پیدا کنند.
وی اضافه کرد: در همین راستا باید شاخص های استانداردسازی انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دام و طیور به دقت مشخص شوند.
ابراهیمی پاک با اشاره به خرید 250 هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان قزوینی در سال جاری، در پایان اظهار کرد: در بحث ذخیره سازی با توجه به افزایش خرید گندم نسبت به سال های گذشته با مشکلاتی روبرو بوده ایم که این موضوع با زیاد کردن ظرفیت انبارهای ذخیره سازی قابل حل است.
پنج کارخانه تولید آرد با برخورداری از ۱۰ تا ۱۵ سیلو برای ذخیره سازی و همچنین یک سیلو ۸۰ هزار تنی دولتی در تاکستان و یک انبار مکانیزه پنج هزار تنی در محمدآباد بوئین زهرا وجود دارد که کار نگهداری عمده محصولات کشاورزی استان را برعهده دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار