استاد دانشگاه و پژوهشگر امور اجتماعی گفت: اعتیاد پدیده ای پیچیده و خانمانسوز است که با اصلاح باورهای غلط و فرهنگ سازی می توان از گسترش آن پیشگیری کرد.
کد خبر: ۲۸۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، هومن نارنجیان ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی و آموزش پیگیری از اعتیاد ویژه روحانیون، مبلغان و مبلغین و هیئت های مذهبی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: برخورد با پدیده اعتیاد در سالهای اخیر با توجه به پیچیدگی آن تغییر کرده و امروز دیگر فقط اعدام قاچاقچی و معتاد چاره کار نیست.

وی افزود: در سال ۲۰۰۲ میزان تولید مواد مخدر در دوکشور پاکستان و افغانستان دو هزار تن بود که در سال ۲۰۱۲ به ۱۲ هزار تن رسید که نیازهای جهان را تامین می کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ۲۰۰ کیلومتر خندق در مرزها داریم و ۱۲۰ کیلومتر سیم خاردار کشیده شده اما ۱۹۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر داریم که کنترل آن ممکن نیست.

وی گفت: قاچاقچیان آنقدر زیرک هستند که راههای ورود مواد را بسرعت پیدا می کنند و امروز دیگر می توانند در گلدان مواد پرورش دهند و دیگر کنترل فیزیکی دشوارتر شده است.

فرهنگ سازی راهکار اساسی است

نارنجیان اظهارداشت: آسیب های اجتماعی با زور و اعدام حل نمی شود و باید با کار فرهنگی بستر اعتیاد را تخریب کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: اعتیاد یک بیماری مسری است که هر معتاد می تواند ۱۰ نفر را معتاد کند و دیگر هیچ خانواده ای در امان نیست وامروز در گروههای مختلف جامعه اعم از پزشک، پرستار، کارمند، ورزشکار، کارگر، دانشجو، مدیر، خانواده وزیر و وکیل هم آلوده اعتیاد شده اند و کسی مصون از اعتیاد نیست.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: باید باورهای غلط در جامعه اصلاح شود و تاکنون ۴۴ باور غلط را شناسایی کرده ایم که از روحانیون انتظار داریم با شناخت این مسائل در آگاه سازی مردم اقدام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار