کد خبر: ۲۸۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 24 August 2016


رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: تا پایان سال جاری 500 تخت بیمارستانی جدید به امکانات بهداشتی و درمانی این استان اضافه خواهد شد.

مهرداد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل اینکه یک استان نوپا و تازه‌ تاسیس بوده و در جوار پایتخت قرار دارد، سال‌ها تحت‌الشعاع مشکلات و مسائل تهران قرار داشت.

وی افزود: از سوی دیگر شاهد رشد چشم‌گیر جمعیت و افزایش بی‌رویه مهاجرت به این استان و به ویژه شهرستان کرج هستیم و به نحوی که نرخ رشد جمعیت در البرز بیش از دو برابر نرخ کشوری است.

رئیس اورژانس البرز تصریح کرد: به طور طبیعی زمانی که شاهد این میزان افزایش جمعیت و تراکم انسان‌ها در یک منطقه محدود هستیم، با کمبود امکانات و زیرساخت‌ها مواجه می‌شویم.

بابایی گفت: متاسفانه استان البرز این مشکل رنج می‌برد و کمبودهایی در حوزه درمانی و امکانات بیمارستانی و بهداشتی داریم.

وی بیان داشت: به همین دلیل بخش بیماران مجبور هستند که برای طی کردن دوره درمان از شهرها و روستاهای مختلف استان البرز به کرج مراجعه کرده و حتی عده‌ای مجبور به مراجعه به بیمارستان‌های تهران می‌شوند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز با اشاره به طرح‌های دولت در حوزه سلامت افزود: خوشبختانه یکی از اولویت‌های اصلی دولت افزایش خدمات‌رسانی در این بخش است و گام‌های بسیار خوبی در سراسر کشور و به ویژه البرز برداشته شده است.

بابایی گفت: در سفر وزیر بهداشت به استان البرز محدودیت‌ها و کمبودها مطرح شد و خوشبختانه با حمایت ویژه دولت و وزارت بهداشت موفق به رفع بخشی از این کاستی‌ها شدیم.

وی اظهار داشت: در دولت فعلی بیش از 700 تحت بیمارستانی جدید به ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی استان البرز اضافه شده که این دستاورد بسیار بزرگی برای استان به شمار می‌آید.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز تصریح کرد: همچنین در تلاش برای احداث و تکمیل بیمارستان‌های جدید در استان به ویژه در مناطق فاقد امکانات از جمله شهرستان فردیس هستیم.

بابایی در پایان گفت: اولویت اصلی ما طی سال جاری اضافه شدن 500 تخت بیمارستانی جدید است و به طور قطع این مهم تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار