دولت یازدهم توجه ویژه ای به صنعت گردشگری و توسعه آن در مناطق مختلف کشور بویژه استان ایلام دارد و سه طرح مطالعه، شناسایی، امکان سنجی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز قطب گردشگری، مطالعه و شناسایی ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز مناطق نمونه و مطالعه و ایجاد اردوگاه و مجتمع های خدمات گردشگری با اعتبار دو میلیارد و 110 میلیون ریالی اکنون در این استان در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۲۸۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 22 August 2016
به گزارش  تابناک ایلام؛ این استان بخاطر وجود بیش از 11 هزار هکتار جنگل و شمار زیاد درختان بلوط واقع در رشته کوه زاگرس با طبیعتی چشم نواز به عروس زاگرس شهره است. 

علاوه بر این موهبت خدادادی وجود بیش از 770 اثر تاریخی ثبت شده و جاذبه های طبیعی شگفت انگیز استان ایلام را به بهشت علاقمندان به آثار و هنر تبدیل کرده است. 

وجود آتشکده ها، قلعه های تاریخی، اماکن مذهبی و زیارتی، پل های تاریخی همچون پل گاومیشان، تنگه بهرام چوبین، چهار طاقی دره شهر، قلعه والی، قلعه کنجانچم و ده ها آثار تاریخی دیگر این استان را به عنوان نمادی از تاریخ و تمدن کهن عیلام باستان معرفی می کند. 

هر چند در سال های اخیر با وجود حضور میلیونی زائران اربعین و تردد آنها از این استان به کشور عراق این استان بدلیل آب و هوای چهار فصل و طبیعتی بکر تا حدودی به مردم معرفی شد اما زیبایی های بی نظیر ایلام و وجود آبشارها و تنگه های تفریحی دل انگیز، همچنان مستعد جذب گردشگران و طبیعت دوستان زیادی است. 
با شروع فعالیت دولت یازدهم تا حدودی به گردشگری و رونق این صنعت در استان ایلام توجه شد و روز به روز به مجریان طرح های سرمایه گذاری در این حوزه اضافه می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام می گوید: اکنون 18 طرح توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری این استان در دست اجرا است. 

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح هایی همچون مجتمع گردشگری آب درمانی دهلران، هتل پنج ستاره، مجتمع های تفریحی، سیاحتی و گردشگری ساحلی در تنگه سازه بن، تنگه کافری، سد کنگیر، سد دویرج، مرکز تفریحی و سوارکاری و هتل سه ستاره در حال احداث است. 

وی افزود: این طرح ها با همکاری بخش خصوصی در شهرستان های ایلام، دهلران، بدره، دره شهر، ایوان، مهران، چرداول و سیروان در حال اجرا هستند. 

شنبه زاده یادآور شد: دولت یازدهم توجه ویژه ای به صنعت گردشگری و توسعه آن در مناطق مختلف کشور بویژه استان ایلام دارد و سه طرح مطالعه، شناسایی، امکان سنجی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز قطب گردشگری، مطالعه و شناسایی ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز مناطق نمونه و مطالعه و ایجاد اردوگاه و مجتمع های خدمات گردشگری با اعتبار دو میلیارد و 110 میلیون ریالی اکنون در این استان در دست اقدام دارد. 

وی گفت: در سه سال اخیر 24 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های گردشگری استان اختصاص یافت که در سال های 92، 93 و 94 به ترتیب 23، 58 و 18 نفر اشتغالزایی بدنبال اجرای طرح های گردشگری در استان به وجود آمده است. 

وی تاکید کرد: همچنین در این سال ها 50 طرح به موافقت اصولی منجر شد که کار اجرای آنها در دست اقدام است و بزودی مردم آثار و نتایج این طرح ها در زمینه گردشگری را مشاهده خواهند کرد. 

شنبه زاده می گوید: وجود طیعت بکر و آب و هوای کوهستانی و چهار فصل، مناطق گرمسیری و بیابانی، چشمه ها و آبشارها، تنگه های زیبا و آثار تاریخی متعدد از ظرفیت های ویژه گردشگری استان ایلام بشمار می روند. 

وی اضافه کرد: همچنین استان ایلام به واسطه علاقمندی بسیاری از افراد مقیم کشور عراق مستعد توسعه گردشگری خارجی و جذب توریسم درمانی نیز هست که باید در این زمینه اقدام های زیر بنایی انجام شود. 

وی افزود: در ایام اربعین با توجه به حجم انبوه زائران که برای زیارت عتبات عالیات در این استان تردد دارند این اداره کل برنامه های نرم افزاری در قالب کلیپ ویژه ای برای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری انجام داده که منجر به افزایش 35 درصدی شمار گردشگران در ایام نوروز امسال شد. 

به گفته وی، فراهم شدن زیر ساخت های گردشگری و جذب سرمایه گذاران بیشتر در این حوزه منجر به رونق و معرفی بیشتر استان ایلام به عنوان یکی از استان های دارای جاذبه های گردشگری می کند. 

وی ابراز امیدواری کرد با به سرانجام رسیدن طرح های حوزه گردشگری بتوان شاهد شکوفایی و رونق گردشگری در استان ایلام بود. 

استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربع دارای 640 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع در غرب کشور واقع است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار