مراسم تقدیر از نام آوران رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی توسط ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 21 August 2016

مراسم تقدیر از نام آوران رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی توسط ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش تابناک تبریز، مراسم تقدیر از دانشجویان مدال آور و اساتید برگزیده تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی که موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات جهانی ربوکاپ کشور آلمان شده بودند، با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و آقای دکتر انگجی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تبریک موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات گوناگون داخلی و بین‌المللی گفت: تجاری سازی تحقیقات دانشجویان و استادان یکی از آرزوهای دیرین ما در ایران بود که در مقطع فعلی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی عملی شده است.

رئیس تشخیص مصلحت نظام ورود دانشگاه آزاد اسلامی به صنعت رباتیک را بسیار امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: در افق آینده، ایران یکی از کشورهای مطرح در این صنعت جوان خواهد بود و شاهدیم که دانشجویان جوان دانشگاه آزاد اسلامی در میادین بین‌المللی از کشورها و دانشگاه‌های پیشرفته و بزرگ سبقت می‌گیرند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه افزود: الان شاهد این هستیم که در یکی از واحد های دانشگاهی ما به نام دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی کارهای بزرگی توسط آینده سازان این مملکت انجام می گیرد و دانشجویان این دانشگاه در مصاف با بزرگان علم و صنعت و تکنولوژی قوی سبقت را از ابرقدرتهای جهانی می گیرند و در ساخت ربات مقام جهانی را کسب می نمایند . این یک توفیق الهی است که نصیب این دانشگاه شده است و دانشگاه آزاد اسلامی مصبب این کار بزرگ شده است .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شهرت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را باعث شناسایی استعدادهای ایرانی در جهان دانست. او به موفقیت‌های واحد ایلخچی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بی‌دلیل نیست که کشورهای بزرگ از ما می‌خواهند در شهرهای مهم آنان دفتر و با دانشگاه‌های مهم آنان تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از همه‌ موانع عبور کرده است، مطمئناً حسودان و مخالفان این راه آرام نخواهند نشست، اما وظیفه‌ کسانی که اهدافی بزرگ در مسیر زندگی و برای پیشرفت کشور دارند، استقامت در مسیر برای اعتلای کشور است.

در ادامه دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن خشنودی از این ملاقات خطاب به آیت‌الله هاشمی گفت: همه تصمیماتی که در دانشگاه آزاد اسلامی در همه مقاطع گرفته شده هیچ‌گاه موجب سیر نزولی این دانشگاه نشده و همه آنها بخردانه بوده است.

او ادامه داد: با وجود اینکه پتانسیل‌های علمی بسیاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت، اما کمتر واحدی جرات ورود به رقابت‌های علمی بین‌المللی و ارتباط با صنعت را در خود می‌دید اما با آمدن دکتر میرزاده و جسارت‌های او این قابلیت‌های بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شد.

انگجی گفت: ما همیشه فکر می‌کردیم باید دانشگاه را به صنعت متصل کنیم اما اکنون این موضوع با روندی روبه رشد و مطلوب در حال انجام است.

دکتر آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز در این مراسم، با ارائه گزارشی از برگزاری مسابقات قهرمانی روبوکاپ جهان در آلمان، گفت: تیم واحد ایلخچی، تیمی قدرتمند است که خوشبختانه توانسته به مقام ارزشمندی در این مسابقات دست پیدا کند.

او خبر داد اولین مرکز تحقیقات تخصصی سیستم‌های ترمز در کشور در واحد ایلخچی در حال راه‌اندازی است و گفت: همه امکانات در پیشرفته‌ترین سطح، در اختیار این مرکز تحقیقاتی است و ما در آینده قطعاً می‌توانیم بخشی از بازار را در این حوزه در دست بگیریم.

در انتهای این مراسم از اعضای هیات علمی برگزیده تیم‌های رباتیک واحد ایلخچی و قزوین با حضور آیت‌الله هاشمی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد.

دانشجویان واحد ایلخچی به پاس حمایت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی به این ایشان لوح تقدیری را اهدا کردند.

گفتنی است، چندی پیش بزرگترین و معتبرترین رقابت روباتیک جهان در لایپزیک آلمان برگزار شد که حاصل آن مقام سوم در پیجیده ترین لیگ مسابقات ( ربات انسان نمای بزرگسال) برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی و کسب 6 مقام برای تیمMRLدانشگاه آزاد اسلامی قزوین بود.

تقدیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تیم رباتیک دانشگاه آزاد ایلخچیتقدیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تیم رباتیک دانشگاه آزاد ایلخچیتقدیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تیم رباتیک دانشگاه آزاد ایلخچیتقدیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تیم رباتیک دانشگاه آزاد ایلخچیتقدیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تیم رباتیک دانشگاه آزاد ایلخچیتقدیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تیم رباتیک دانشگاه آزاد ایلخچی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار