مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: اجاره زمین‌های کشاورزی در استان بوشهر ممنوع است.
کد خبر: ۲۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 26 April 2015
تابناک بوشهر: شاپور رجایی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دشتی با بیان اینکه هشت هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت دشت سنا است، اظهار داشت: بیشترین کشت موجود در این دشت گوجه فرنگی است که ۴۰ درصد آن به خود اختصاص داده شده است.

وی افزود: باید ظرف مدت یک هفته الگوی کشت پیشنهادی دشت سنا به فرمانداری ارسال شود و سپس در کارگروه مصوب شود.

رجایی بیان کرد: با توجه به افزایش سطح زیر کشت، قرار است سطح زیر کشت مشخص و به کشاورزان اطلاع رسانی شود و بر اساس آن آب مصرفی صورت گیرد.

۴۵ میلیارد ریال برای احداث خط انتقال و شبکه سد سنا مورد نیاز است

مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: برای احداث خط انتقال و شبکه سد سنا ۴۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی بیان کرد: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و برداشت های بی رویه توسعه سطح زیر کشت متوقف و محدود می شود و همچنین بر اساس مصوبه شورای حفاظت از منابع آب توسعه نخیلات ممنوع است.

افزایش سطح کشت ممنوع است

رجایی از ممنوعیت اجاره زمین‌های کشاورزی نیز خبر داد و تصریح کرد: اجاره زمین‌های کشاورزی به ویژه در شهرستان های دشتی، دشتستان و دیر به لحاظ برداشت بی رویه و افزایش سطح کشت ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تشکل آبداران در همه دشت‌ها تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: از سال جاری انتقال آب ممنوع است و تاکنون کارهای خوبی در سطح استان در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر از حمایت دولت از توسعه طرح‌های گلخانه ای خبر داد و یادآور شد: هیچ‌گونه زمینی برای کشت واگذار نمی‌شود و از طرح‌های گلخانه‌ای و مکانیزه نیز در سطح استان حمایت می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار