رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: پسابرجام فرصت طلایی برای تقویت فعالیت های دانش بنیان و رونق اقتصادی کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۲۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، دکتر مجتبی شیرالی روز چهارشنبه در نشست خبری خود ضمن تشریح برنامه های خانه صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: برداشتن تحریم ها فرصتی مناسب برای تقویت نهادهای اقتصادی و رسیدن به اقتصاد درون زا بود.
وی ادامه داد: براساس آمارهای ارائه شده، قزوین پنجمین استان صنعتی کشور و از سویی نیز به عنوان نخستین شهر صنعتی کشور با زیرساخت های لازم است.
شیرالی با بیان اینکه قزوین در حوزه صنعت گردشگری دارای بیشترین آثار ثبت شده ملی و جهانی است، یادآور شد: سرای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان یکی از شاخص های بارز صنعت گردشگری استان و بزرگترین بازار و کاروانسرای خاورمیانه در مسیر جاده ابریشم به شمار می رود.
به گفته وی، در بخش صنایع کشاورزی و خشکبار نیز این استان دارای رتبه حائز اهمیتی در کشور بوده به طوری که مقام نخست تولید انگور و کشمش را به خود اختصاص داده است.
شیرآلی اضافه کرد: رکود اقتصادی، آشنا نبودن با تجارت بین المللی، برقرار نبودن صحیح ارتباط بین تولیدکنندگان و تجار، دامپینگ قیمت ها توسط کشور ترکیه، نبودن ارتباط بانکی صحیح بین المللی و انتقال نشدن درست پیشنهادهای صریح بخش خصوصی به دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای هدایت و تصمیم گیری های کلان و اجرایی از جمله مشکلات موجود صنعت این استان است.
وی یادآور شد: مسایل یاد شده باعث از نفس افتادن صنایع در تمامی بخش های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تجارت شده و بر اثر رکود حاکم بر آنها، تضعیف معادن به دلیل مشتری کم و بازار نابسمان کشور را به دنبال داشته است.
وی تاکید کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده و حامی بخش خصوصی در شورای گفت و گو، کارگروه تسهیل و گروه های مالیاتی در نظر دارد با برنامه ریزی دقیق در جهت تسهیل موارد عنوان شده برنامه ریزی کند.
وی، حضور قوی و کارشناسانه در کارگروه های مختلف و در راستای حمایت از بخش خصوصی و انتقال نظر آنان به دولت، استانداری و نمایندگان مردم در مجلس اسلامی یکی از برنامه های جدی این خانه در سال جاری برشمرد.
شیرآلی از انتقال آرا و نظرها به مسئولان کشوری از طریق حضور جدی در هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگون موادغذایی و شوینده ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد انجمن های تخصصی در راستای حمایت از صنایع همگون باعث برقراری ارتباط صحیح تر بین صنایع مختلف و تجار شده و در این رابطه نخستین انجمن تخصصی صنایع همگون مواد غذایی و شوینده ها به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
وی حضور استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و این خانه در کنار یکدیگر را اتفاقی مهم دانست و افزود: بدون شک این مثلث با هم افزایی و هم اندیشی، رشد و شکوفایی اقتصادی استان را فراهم و در نهایت نیز به ایجاد اشتغال پایدار منجر می شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان یادآور شد: از رسانه ها درخواست داریم تا در این راستا حضوری جدی تر در کنار صنعت استان داشته باشند تا از فرصت های پیش آمده به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار