‌‌معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: این اداره‌کل در نخستین دوره ارزیابی فصلی سامانه­‌های GIS (بهار 95) ادارات کل دامپزشکی موفق به کسب رتبه عالی در سطح کشور شد.
کد خبر: ۲۷۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 16 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا اکبرشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نخستین دوره ارزیابی فصلی سامانه­‌های GIS (بهار 95) ادارات کل دامپزشکی با هدف ارتقای کمی و کیفی روند ثبت اطلاعات در سامانه­‌های GIS و بهبود کارآیی و کارآمدی آن‌ها با همکاری مدیران استانی انجام و در این ارزیابی نیز استان قزوین موفق به کسب رتبه عالی در سطح کشور شد.

وی ادامه داد: سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی مجموعه‌ای از سخت‌افزار، نرم‌افزار، داده‌های جغرافیایی و منابع انسانی است که به منظور کسب، ذخیره، به‌روزرسانی، به‌کارگیری، تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی طراحی می‌شود و مهم‌ترین کاربرد این سامانه در دامپزشکی از جمله ثبت دقیق داده‌های جغرافیایی واحدهای دامی، جمعیت مربوطه، وضعیت بهداشتی و سلامت آن‌ها و در نهایت تهیه گزارشات آماری و اپیدمیولوژیک، که از مؤثرترین ابزارهای مدیریتی برای أخذ تصمیمات بهداشتی در راستای کنترل بیماری‌ها است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: هدف نهایی یک سامانه اطلاعات جغرافیایی، پشتیبانی برای تصمیم‌گیری‌های پایه‌گذاری‌شده بر پایه داده‌های جغرافیایی می‌باشد و عملکرد اساسی آن به دست آوردن اطلاعاتی است که از ترکیب لایه‌های متفاوت داده‌ها با روش‌های مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون به دست می‌آیند.

اکبرشاهی تصریح کرد: به‌کارگیری این سامانه علاوه بر صرفه‌جویی در وقت موجب افزایش بازدهی در نیروی انسانی و نیل به اهداف سازمانی به صورت بهینه نیز می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: هم‌اکنون این امکان فراهم است تا بسته به مورد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به گردآوری و آنالیز داده‌ها در خصوص بیماری‌های گزارش شده و عملیات مختلف انجام شده در راستای کنترل بیماری از جمله واکسیناسیون و غیره اقدام لازم صورت گیرد.

‌‌معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع این اداره کل با تأکید بر ثبت دقیق اطلاعات در سامانه GIS، بر اساس ارزیابی سازمان دامپزشکی کشور موفق به کسب رتبه عالی در ارزیابی فصلی (بهار95) سازمان دامپزشکی کشور شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار