معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: طرح گازرسانی به منطقه الموت در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۷۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 16 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در جلسه بررسی پیشرفت روند اجرایی پروژه گازرسانی به الموت اظهارداشت: الموت از مناطق مهم استان محسوب می شود که اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه تاثیر قابل توجهی در آبادانی منطقه خواهد داشت.

حبیبی از تکمیل گازرسانی به الموت و طارم سفلی به عنوان اولویت های عمرانی استان یاد کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم طرح گازرسانی به بخش های الموت شهرستان قزوین در سفر هیئت دولت به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: هزینه اجرای طرح گازرسانی به مناطق الموت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است که با تلاش شبانه روزی و اقدامات صورت گرفته این طرح به عنوان هدیه به مردم افتتاح می شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: تاکنون عملیات خط لوله انتقال گاز به طول ۵۰ کیلومتر در ابعاد ۱۲ اینچ و ۲۵ کیلومتر خط لوله ۱۰ اینچ به اتمام رسیده و با توجه به پیگیری استاندار تاکید شده تا در سفر هیئت دولت، گاز منطقه الموت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح گازرسانی به منطقه الموت باید تلاش شود کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

حبیبی گفت: در تعداد ۱۰۳ روستای استان به دلیل صعب العبور بودن، فاصله زیاد از خط انتقال و هزینه بالای اجرای پروژه امکان اجرای طرح گازرسانی وجود ندارد که براساس برنامه ریزی انجام شده به این روستاها از طریق مخازن lng و sng گازرسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: در استان قزوین طرح های عمرانی مهم ملی و استانی در دستور کار قرار دارد که با تکمیل آنها چهره استان متحول خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهارداشت: پروژه گازرسانی به منطقه الموت در ردیف پروژه‌های بزرگ ملی استان است که تاکنون از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده و اجرای آن باعث ایجاد تحول عظیمی در اقتصاد منطقه الموت خواهد شد.

در حال حاضر ۷۴ درصد از جمعیت روستایی استان از تسهیلات گاز بهره مند هستند که با بهره برداری از این پروژه بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار