مدیرکل تأمین اجتماعی قم تعداد کارگران ساختمانی زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی در استان را 17 هزار و 100 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۲۷۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 15 August 2016
به گزارش تابناک قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، سیدمجتبی موسوی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست سازمان تامین اجتماعی بر حمایت از کارگران ساختمانی است.

وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی از راهبردهای اصلی در سازمان است و همه مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در استان قم این راهکار را در عمل به کار بسته‌اند و اثرات خیر این تعامل به نفع طرفین است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با تاکید بر قانونی بودن بازرسی‌های دوره‌ای از بیمه شدگان مشمول کمک‌های دولتی تصریح کرد: در مدت 6 سالی که از اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی می‌گذرد بیمه حدود 1000 نفر از کسانی که به ناحق از این یارانه دولتی استفاده می‌کردند قطع شده است.

وی تاکید کرد: بازرسی از محل سکونت و همچنین محل اشتغال به‌ کار کارگران ساختمانی توسط بازرسان تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق و حقوق کارگران و شاغلان واقعی صنعت ساختمان است.

موسوی با بیان اینکه دریافت حق بیمه از کارگران ساختمانی فقط تا پایان اعتبار کارت مهارت آنها میسر است افزود: کارگران ساختمانی باید ٦ ماه قبل از اتمام اعتبار کارت مهارت، به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار