کودکان قزوینی برای نشان دادن ناراحتی خویش از جنگ در جهان با ارسال طوماری خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اتمام جنگ و خونریزی در عالم هستی را خواستار شدند.
کد خبر: ۲۷۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 14 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، کودکان قزوینی برای نشان دادن ناراحتی خویش از جنگ در جهان با ارسال طوماری خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اتمام جنگ و خونریزی در عالم هستی را خواستار شدند.

کودکان قزوینی در این طومار که تحویل‌گری لوییس نماینده سازمان ملل متحد در ایران شد، خواهان اتمام جنگ در جهان به ویژه کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، یمن، فلسطین شدند چرا‌که با وجود جنگ کودکان کشورهای درگیر در جنگ از امنیت برخوردار نیستند.

* جنگ در جهان با یک حرکت سیاسی بزرگ پایان می یابد

گری لوییس نماینده سازمان ملل متحد در ایران در دیدار با کودکان قزوینی اظهار کرد: با دیدن این اقدام بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و در اسرع وقت آن را تحویل بان‌کی‌مون رئیس سازمان ملل متحد می‌دهم.

وی با اظهار ناراحتی از جنگ بیان کرد: اینکه کودکانی به سن شما درباره جنگ اطلاع دارند بسیار غم‌انگیز بوده و آرزوی قلبی من عدم وجود جنگ در سراسر دنیا است.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اقدامات این سازمان برای توقف جنگ تشریح کرد: سازمان ملل متحد همواره درصدد است با ارسال کمک‌های بشردوستانه به انسان‌های نیازمند کمک کند ولی برای اتمام جنگ در جهان نیازمند یک حرکت بزرگ سیاسی هستیم.

لوییس یادآور شد: با توجه به دغدغه کودکان ایرانی نسبت به جهان هستی امید است شما کودکان امروز و بزرگسالان فردا در زمینه صلح و آرامش پیشتاز باشید.

وی با اشاره به فرهنگ و پیشینه چند هزار ساله کشور ایران عنوان کرد: ایران از پیشینه تاریخی هزاران ساله برخوردار بوده و همچنین دارای مردمی مهربان و با فرهنگ است.

مدیر مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: توقف جنگ در جهان با اهمیت بوده چراکه تمام کودکان جهان حقوقی دارند و تا وجود جنگ این کودکان از حقوق محروم هستند.

ابوالفضل اکبری در ادامه به تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری پرداخت و بیان کرد: شهرداری قزوین همواره در تلاش برای ارتقای سطح فرهنگی، علمی کودکان بوده و سعی در هدفمند کردن اوقات فراغت آنان را داشته و در همین راستا اقدام به برپایی جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز با هدف شناساندن هرچه بیشتر اماکن تاریخی به کودکان و گردشگران در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین که بزرگ‌ترین کاروانسرای درون شهری کشور نیز بوده در عید نوروز، عید باستانی ایرانیان برگزار شد.

مدیر مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد: این سازمان با برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی سعی در شاد کردن بیشتر کودکان دارد و با نوشتن و آوردن این طومار شادی تمام کودکان جهان را خواستار است.

این مسؤول تأکید کرد: دنیاطلبی برخی کشورها آرامش و صلح را از کودکان گرفته که امیدواریم با حرکت‌های این‌چنینی گام‌هایی برای بازگرداندن امنیت و آرامش به جهان بر داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار