سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: هیاتی متشکل از فعالان سیاسی و اقتصادی به منظور آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری اواخر ماه جاری به این استان سفر می کنند.
کد خبر: ۲۷۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 14 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، عباسعلی درافشانی در نشست شورای هماهنگی روابط خارجی استان، افزود: سفیر و جمعی از فعالان امور اقتصادی، صاحبان شرکت ها و فعالان امور بازرگانی ارمنستان در راستای سفر خود به استان قزوین ضمن بازدید از شرکت ها و صنایع استان، نشستی را نیز با استاندار خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه سفر هیات های خارجی به قزوین بهترین فرصت برای آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری استان خواهد بود، ادامه داد: در این راستا آشنایی با توانمندی های صنعتی و تلاش برای برقراری همکاری های اقتصادی مشترک را می توان از اهداف سفر هیات ارمنستانی عنوان کرد.
درافشانی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سفر هفته گذشته 2 هیات خارجی به استان، یادآور شد: هیات سرمایه گذاری ایرلندی در سفر خود و در راستای احداث نیروگاه خورشیدی، نشستی را با استاندار قزوین در خصوص تخصیص زمین مورد نیاز در حاشیه شرکت ریزموج سیستم، برگزار کردند.
سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد:این شرکت که در زمینه راه اندازی مزارع تولید انرژی از طریق پنل های خورشیدی فعالیت دارد برای تولید هر 100 مگاوات برق 130 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
به گفته وی، ساخت نیروگاه خورشیدی از طرح های بسیار مهم و تاثیرگذاری است که در حوزه انرژی های نو می تواند موجب تحول در استان شده و به توسعه برنامه های زیست محیطی هم کمک کند.
درافشانی در ادامه گزارشی از دیدار سفر یک هیات چینی به استان ارائه و افزود: هیات یاد شده که متشکل از سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های اقتصادی بودند از واحدهای تولیدی و صنعتی تاکستان و خرمدشت بازدید به عمل آوردند.
وی با اشاره به اینکه هیات چینی به دنبال احداث یک شهرک صنعتی خاص خود هستند، اضافه کرد: سرمایه گذاران چینی در این راستا ضمن بازدید از شهرک صنعتی خرمدشت مسایلی چون اجاره، تملک، مشوق های سرمایه گذاری و معافیت های مالیاتی را مطرح کردند.
درافشانی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه روابط بین دو استان قزوین و کربلا اشاره و افزود: در ادامه روابط اقتصادی و تجاری بین این دو استان، برنامه ریزی های لازم جهت دعوت از استاندار کربلا میز به انجام رسیده است.
در این جلسه نماینده شهرداری قزوین گزارشی در خصوص اجلاس جاده ابریشم و اقدام های صورت گرفته در این زمینه ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار