با همت و تلاش استاندار قزوین از محل اعتبار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان 10 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در اقبالیه و 3 میلیارد ریال برای احداث مرکز درمانی شهر محمودآباد اختصاص داده شد.
کد خبر: ۲۷۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به همراه معاون و مدیر دفتر عملیاتی این دفتر در سفری دو روزه به قزوین با مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری استان دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این دیدار یادآور شد: به منظور همکاری با پناهنده های کشور، نشست های متعددی با اداره کل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور صورت گرفت که با مساعدت مقام معظم رهبری، برای دومین سال پیاپی مقرر شد از فرزندان اتباع خارجی بدون مدارک در مدارس استان های کشور ثبت نام به عمل آید که این موضوع نیز بسیار مورد توجه ارگان های بین المللی قرار گرفته است.
سیوانکا داناپالا با اشاره به اجرای بیمه سلامت در آینده نزدیک، اضافه کرد: با توجه به اجرای این طرح از سال گذشته، طی نشست های متعدد و با توافق های حاصل شده، این طرح با بالاترین خدمات نسبت به سال گذشته اجرا که از جمله مزایای آن صدور دفترچه خدمات درمانی جهت ارائه خدمات پزشکی سرپایی و بستری است.
به گفته وی، در استان قزوین نیز طرح های مشترک با همکاری مطلوب اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری صورت گرفته که نمونه بارز آن افتتاح مدرسه 12 کلاسه در ناحیه شهری ناصرآباد در سال گذشته بود که در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به بهره برداری رسید.
در ادامه این دیدار، مدیرکل امور تباع و مهاجران خارجی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ضمن تقدیر از سفر سوانکا داناپالا به عنوان بالاترین مقام دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کشور و هیات همراه به استان با اشاره به اینکه سیاست های کاری این اداره کل تعامل و همکاری نزدیک با این کمیساریای عالی بوده، افزود: تلاش ها و تعامل های صورت گرفته خوشبختانه منجر به اجرای چند طرح مشترک و تاثیر گذار در استان شده است.
بهمن عشایری استان قزوین را نقطه تفکیک منطقه ممنوعه از منطقه غیرممنوعه در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور برای حضور اتباع افغانستان مناطق غیرممنوعه به حساب می آید این مساله باعث شده رسوب و ایستایی اتباع خارجی، به خصوص اتباع افغانستانی در استان بیشتر محسوس شود تا جایی که هم اکنون قزوین با داشتن 33 هزار تبعه غیرمجاز، شاهد فشارهای زیادی در زیرساخت های جامعه خود است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین اضافه کرد: این استان همانند سایر استان های کشور، امنیت اجتماعی مناسبی را برای اتباع خود فراهم آورده که این مهم باعث ایجاد تحرک اجتماعی و شغلی در بین این اتباع نیز شده است.
عشایری ضمن تقدیر از مجموعه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، یادآور شد: طی سال های گذشته توانسته ایم با پیگیری های انجام شده خدمات بسیار ارزشمندی را در این زمینه ارائه نمائیم که این مهم رضایت اتباع خارجی استان قزوین را به همراه داشته است.
به گفته وی، در حوزه آموزش هم اکنون به چند هزار دانش آموز تبعه افغانستان همانند دانش آموزان ایرانی ارائه خدمات می شود و کلاس های فنی و حرفه ای نیز به منظور اشتغالزایی برای این اتباع در حال اجرا است.
عشایری با اشاره به آسیب پذیر بودن اکثر اتباع خارجی و مسائل مطرح شده، مشکلات فراوانی در مناطق استان برای خدمات رسانی به پناهندگان وجود دارد که در این رابطه درخواست های زیادی نیز مطرح شده، افزود: به همین منظور ما خواستار استمرار خدمات رسانی به خصوص در حوزه آموزش، بهداشت و آموزش در مناطق مجاز برای حضور این اتباع، به خصوص در شهرهای اقبالیه، محمودآباد، جنوب شهر قزوین و نواحی منفصل شهری که تراکم حضور اتباع در آنها بالا است، هستیم.
در پایان این نشست، مدیر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مستقر در ایران به همراه مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی از زمین اختصاص یافته برای ساخت مدرسه در اقبالیه و مرکز درمانی و بهداشتی محمود آباد نمونه بازدید به عمل آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار