مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: دام های تک سمی دهکده طبیعت قزوین، از نظر بیماری مشمشه در سلامت هستند.
کد خبر: ۲۷۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، امیر جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیماری مشمشه بیماری قابل انتقال بین انسان و دام است که بیشتر در حیوانات تک سمی مشاهده می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده تست مالئین بر روی همه حیوانات تک سمی دهکده حیات طبیعت قزوین انجام می شود که این تست برای شناسایی دامهای مبتلا به مشمشه بوده و نتایج آن برای حیوانات دهکده طبیعت قزوین نشاندهنده این است که دام های تک سمی دهکده، از نظر بیماری مشمشه در سلامت هستند.

جوادی، مشمشه را یکی از بیماری های مشترک بین دام های تک سمی و انسان برشمرد و توضیح داد: بیماری مشمشه از جمله بیماری های باکتریایی، واگیر و کشنده بین دام های تک سمی و انسان است.

وی در رابطه با انجام تست مشمشه از دام های تک سمی دهکده طبیعت گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین هر ۶ ماه یک بار دام های تک سمی دهکده را مورد تست مشمشه قرار داده و در صورت مشاهده علایم بیماری مشمشه، دام های بیمار معدوم خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار