نماینده تشکل‌های زیست محیطی استان قزوین گفت: توسعه نامتوازن شهری، تغییر کاربری‌ها، تنوع زیستی و تنوع طبیعی موجب تخریب باغستان این استان می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مریم کرمانشاهانی در نشست مشترک با اساتید، دانشجویان، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، تشکل‌های مردم نهاد، هنرمندان و فعالان محیط زیست با عنوان «مشارکت در حفظ و بهبود محیط‌ زیست» استان قزوین که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد، اظهار کرد: هر منطقه یک مزیت محیط زیستی دارد و مزیت محیط‌ زیستی استان قزوین باغستان سنتی این استان است.

وی عنوان کرد: با توجه به بهره‌مندی از باغستان‌های استان قزوین و براساس باور و تأیید کارشناسان داخلی، خارجی و اساتید دانشگاه‌های خارجی باغستان سنتی استان قزوین یک مجموعه بی‌نظیر در دنیا است.

نماینده تشکل‌های زیست محیطی استان قزوین ادامه داد: باغستان سنتی این استان به صورت خودکار در طبیعت شکل گرفته که 2 هزار و 500 هکتار باغات سنتی اطراف شهر را پوشش داده‌ است.

کرمانشاهانی تصریح کرد: در دوران صفوی وسعت باغستان‌ استان قزوین 4 هزار هکتار بوده که امروز این وسعت به 2 هزار و 500 هکتار رسیده است که 500 هزار هکتار آن در معرض خطر جدی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: وسعت تخریب شده باغستان سنتی استان قزوین در نتیجه تغییر کاربردی، تغییر و در نهایت نابودی صورت گرفته است.

نماینده تشکل‌های زیست محیطی استان قزوین با اشاره به اقلیم نیمه خشک و کم آب این استان یادآور شد: حیات استان قزوین در گرو حیات باغستان سنتی آن است.

کرمانشاهانی با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله باغستان سنتی استان قزوین مدیریت آن است، بیان کرد: باید اقدام عملی در جلوگیری از تخریب انجام شود، زیرا منابع در این استان محدود است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازن شهری، تغییر کاربری‌ها، تنوع زیستی و تنوع طبیعی موجب تخریب باغستان استان قزوین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار