دبیر چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی گفت: ارسال ۱۵۰ اثر به جشنواره رسانه های دیجیتال که برای نخستین بار در قزوین برگزار می شود، قابل قبول است و امیدواریم با ارائه آموزش های لازم تعداد تولیدات و آثار افزایش یابد.
کد خبر: ۲۷۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، اکبر اسکندرنژاد شب گذشته (20 مرداد) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی که در صحن مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: وزارت ارشاد مفتخر است تا با برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم بتوان از منبع فیوضات لایزال و بی بدیل تنها سلاله خاندان امامت در کشور برای غنابخشی فرهنگ و معنویت جامعه بهره‌ مند شود.

 

وی افزود: برای این منظور تشکیلاتی با عنوان بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ایجاد شد تا با استفاده از زبان نافذ و فاخر هنر در هر استانی متناسب با اقتضائات و علائق و پتانسیل های همان استان در قالب یکی از رشته های هنری به سیره و فرهنگ رضوی پرداخته شود.

 

 دبیر چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی خاطرنشان کرد: سال های گذشته استان قزوین در رشته نمایش نامه نویسی فعالیت داشت اما سال گذشته تصویب شد که استان قزوین در رشته رسانه های دیجیتال این رسالت را به انجام برساند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: عرصه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال به فرموده رهبری از عرصه هایی است که اگر تولیدات فرهنگی غنا بخشی در این زمینه نداشته باشیم این فرصت مغتنم می تواند به یک تهدید برای جامعه تبدیل شود.

 

اسکندنژاد تصریح کرد: تشکیلاتی نیز با عنوان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در وزارت ارشاد به تدبیر آقای موسویان ایجاد شده تا در موضوع پرداختن به موضوع رضوی پشتیبان معنوی و فنی و همه جانبه برای مسئولان مربوطه بودند.

 

وی اضافه کرد: ارسال 150 اثر به چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی که برای نخستین بار در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قزوین برگزار می شود قابل قبول است البته در چند بخش تعداد شرکت کنندگان بسیار پایین بود که این امر زنگ خطری است و امیدواریم با تشویقات صورت گرفته از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و ارائه آموزش های لازم تعداد تولیدات و آثار در این بخش ها نیز به حد کافی برسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: جمع بندی فعالیت جشنواره های رضوی در استان های مختلف طی 8 روز نخست دهه کرامت انجام می شود و کل مراسم اختتامیه ها در 2 روز آخر دهه کرامت با حضور وزیر ارشاد در شهر مشهد مقدس مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

وی در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره رضوی را قرائت کرد.

در ادامه این مراسم نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تبریک به مناسبت دهه کرامت بیان کرد: یکی از الطاف خداوند متعال این است که زمان میلاد حضورت معصومه(س) و امام رضا (ع) را نزدیک هم قرار داده است از این رو فاصله بین میلاد این بزرگواران با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

آیت الله علی محمدی تاکندی  با تاکید بر حرکت در مسیر قرب الهی عنوان کرد: دشمنان با هجرت امام رضا از مدینه به ایران تصمیم داشتند تا با اعمال کنترل بیشتر مانع فعالیت های ایشان در راستای تحقق اهداف الهی شوند اما وجود مبارک این امام بزرگوار در ایران از همان ابتدا مایه خیر و برکت بسیار بود و بذر عزت و شرف و توحید را در این مملکت تا روز قیامت پاشید.

 

وی تاکید کرد: دل های مردم ایران در گرو این امام بزگوار و سایر امامزادگان است و همواره از آثار و برکات فیوضات معنوی آنها بهره مند می شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار