مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همه محورهای اصلی در استان قزوین چهار خطه می شوند.
کد خبر: ۲۷۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حامد مانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تبدیل محورهای اصلی استان به بزرگراه، از اولویت های اصلی راه و شهرسازی در حوزه راهسازی است.

وی افزود: با احداث باند دوم در حدود ۹۰ کیلومتر دیگر از راهها، همه محورهای اصلی در استان قزوین چهار خطه خواهند شد که این بخش های باقیمانده نیز در حال احداث هستند.

مانی فر یادآور شد: استان قزوین در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار داشته و بهسازی و تکمیل این مسیرهای عبوری از اولویت های راه و شهرسازی است.

وی با تاکید بر اینکه راه از اساسی ترین عوامل توسعه و پیشرفت است، افزود: تکمیل این کریدورها اثرات مثبت قابل توجهی در سطح ملی و منطقه ای در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری، صنعتی، پدافند غیر عامل، افزایش ایمنی هموطنان و سایر بخش ها به همراه خواهد داشت.

مانی فر تصریح کرد: استان قزوین با دارا بودن ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۲۹۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۵۳ کیلومتر راه اصلی و ۵۶۳ کیلومتر راه فرعی، از لحاظ کیفیت و کمیت به ویژه در بخش آزادراهی و بزرگراهی حایز جایگاه ممتازی در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با احداث باند دوم در ۸۷ کیلومتر دیگر از محورهای اصلی استان، کلیه جاده های با مشخصات راه اصلی ما به بزرگراه تبدیل خواهند شد، عنوان کرد: تعریض و بهسازی محورهای شامی شاپ - ابهر به طول ۹ کیلومتر، شامی شاپ - دانسفهان به طول ۱۵ کیلومتر، دانسفهان - رحیم آباد به طول ۲۶ کیلومتر و آوج رزن به طول ۱۰ کیلومتر از جمله این پروژه هاست.

مانی فر افزود: یکی دیگر از راه های در دست اقدام استان، تعریض مسیر محمدیه آبیک به طول ۳۵ کیلومتر میباشدکه حدود ۹ کیلومتر آن افتتاح شده، ۵/۵ کیلومتر آن آماده افتتاح بوده و مابقی آن نیز در صورت تامین اعتبار به انجام خواهد رسید.

رئیس شورای حمل و نقل استان با بیان اینکه تکمیل این پروژه ها نیازمند ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار کرد: یکی دیگر از سیاست های مورد نظر راه و شهرسازی استفاده از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی است که در این راستا با اعلام فراخوان عمومی پروژه های مورد نظر معرفی شده و در حال گذراندن مراحل قانونی و اداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین به دیگر طرح های در دست احداث استان در حوزه ساخت و توسعه راهها اشاره و افزود: راه های بوئین زهرا- دانسفهان، الوند- کمال آباد، آبیک، شامی شاپ - دانسفهان و اک - اسفرورین با مشخصه راه اصلی به همراه تقاطع سه راهی بشر در جاده قدیم قزوین - رشت، پل ورودی شهر آبگرم، تقاطع ضیاء آباد، پل شرکت نفت قزوین و لکه گیری و بهسازی جاده قزوین - بوئین زهرا با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۶۰ درصدی روبرو است.

مانی فر با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در این حوزه چندین برابر اعتبارات تخصیص یافته می باشد، گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی با توجه به شرایط اعتباری موجود، با استفاده از تخصیص قیر رایگان، بهره مندی از توان پیمانکاران بخش خصوصی و همچنین فشار بیشتر به توان پرسنل و نیروهای حاضر در بدنه دستگاههای اجرایی، تلاش نموده تا طرح و برنامه های خود را تا حد امکان پیش برده و به ثمر برساند.

مانی فر در پایان یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که احداث این راهها و جاده ها زمانی می تواند اثرات خود را به طور مستمر و موثر حفظ کند که هزینه نگهداری از آنها نیز که سالانه ۶ درصد هزینه ساخت و تکمیل هر طرح جاده ای است، به طور پیوسته تخصیص داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار