کد خبر: ۲۷۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 10 August 2016

فرماندار زابل گفت: منطقه سیستان از پتانسیلهای فراوانی از جمله انرژی باد و خورشیدبه عنوان دو نعمت الهی برخوردار است که باید با کارهای علمی از این دو نعمت به نفع منطقه بهره برد.

هوشنگ ناظری در گفتگو باخبرنگار ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، بابیان اینکه استفاده از انرژی باد به عنوان انرژی نو مزیتهای فراوانی دارد، از بازدید یکی از سرمایه گذاران کشور ترکیه بدین منظور از مناطق مستعد برای استقرار توربین های بادی در منطقه سیستان خبر داد و افزود: این سرمایه گذار در حال حاضر از مناطقی که در مسیر جریان باد قرار دارند و در واقع محلی مناسب برای استقرار توربین بادی محسوب می شوند بازدید می کند.

وی همچنین به بازدید صورت گرفته توسط رئیس کل گمرکات افغانستان درراستای توسعه روابط دوکشور از منطقه اشاره کرد و افزود: این بازدید به منظور حل مسایل ومشکلات در زمینه تبادل کالا درآن طرف و دیدن استعدادهای کشور ایران برای مبادلات کالا، صورت پذیرفت تا بتوانیم ادامه کار را در آینده با سطح ارتقای تبادل کالا و مسایل اقتصادی ادامه بدهیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از ساخت پل دوم ایران بر روی پریان مشترک نیز خبر داد و افزود: این موضوع از محل اعتبارات عمرانی در دستور کار قرار گرفته است.

هوشنگ ناظری ادامه داد: هرچه بیشتر با برادران افغانی ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشیم اثرات بهتری خواهد داشت.

وی در خصوص مسیر ریلی چابهار زاهدان و سپس منطقه سیستان نیزگفت: پروژه خط آهن ازچابهار به زاهدان فعال است و در ادامه وقتی به زاهدان بیاید باید همچنان ادامه پیدا کند و در واقع متصل به هم باید کارشود.

وی اضافه کرد: امسال اعتبارات خوبی برای ان کار در نظر گرفته شده و قرار بوده طی برنامه سه ساله این طرح انجام شود اما احتمالا تا پایان برنامه ششم بطول خواهد انجامید.

فرماندار ویژه زابل در پاسخ به این سئوال که تکلیف بزرگراه زابل به زاهدان بالاخره به کجا انجامید؟ گفت: پس از تشکیل شورای برنامه ریزی که در هفته گذشته تشکیل شد، امسال اعتباری برای بزرگراه زابل به زاهدان گذاشته شد و اکنون نیز پیمانکار درحال انجام کار بر روی این پروژه می باشد.

ناظری در خصوص مسیر زابل به نهبندان با بیان اینکه این پروژه فعلاً کار دارد، اما انجام خواهد شد افزود: برای این پروژه قدری با مشکلات اعتباری مواجه هستیم ولی برای انجام این پروژه استان کرمان خیلی بیشتر سعی در درست شدن مسیر دارد و در واقع استان کرمان می خواهد خودش را به گونه ای به مرز وصل کند و انگیزه های استان کرمان خیلی قویتر از انگیزه ی بقیه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار