قائم مقام وزیرکار،تعاون و رفاه اجتماعی در جشنواره امتنان خراسان رضوی خواستار شد:
باید فرایندهای اعطای مجوز به تولید کنندگان به حداقل برسد و این روند که یک هفته طول می کشد به دو روز کاهش دهیم.
کد خبر: ۲۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 25 April 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی؛ قائم مقام وزیرکار،تعاون و رفاه اجتماعی، در بیست و ششمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان خراسان رضوی که امروز در مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران برگزارشد، اظهارکرد:سرمایه گزار عنصر فرار است و باید محیط  امن را برای سرمایه گزار با امنیت و آرامش فراهم کنیم.

محمد تقی حسینی بیان این كه از ابتدای انقلاب تجربه های زیادی در همدلی و همزبانی ملت و مردم كسب كرده ایم افزود :‌ اگر امروز دشمنان جرأت عرض اندام ندارند و تنها از گزینه های روی میز حرف می زنند نتیجه همین فداكاری قهرمانان ما در زمان جنگ است.

قائم مقام وزیر كار و امور اجتماعی در امور بین الملل گفت:‌ برخی اقتصاد مقاومتی را امری موقت می پندارند در حالی كه ما در نبردی بزرگ با غرب هستیم و نباید این نبرد را از زمان جنگ تحمیلی كمتر بدانیم.

حسینی وظیفه اتفاقات بزرگ در حوزه اقتصادی را بر دوش كارفرمایان و كارگران دانست و افزود: مهار و كاهش تورم یك موفقیت بزرگ در سال گذشته بود كه با گام های بزرگ به سمت تولید محقق شد.

وی با بیان این كه رتبه ۱۳۰ جهانی در فضای كسب و كار برای كشور ما زیبنده نیست ادامه داد: یكی از مشكلات در حوزه فضای كسب وكار در حوزه صدور مجوزها و حمایت از تولید است.

حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم تولید را رونق دهیم باید با مقررات زدایی و كاهش مدت صدور مجوز از تولیدكنندگان و سرمایه گذاران حمایت كنیم.

وی تاکید کرد: مقررات زدایی برای جذب سرمایه  حائز اهمیت است و جاهایی که در حق کارگر،اجحاف شده است باید این گردنه ها را اصلاح کنیم تا کارگران از زندگی سالم برخوردارباشند.

دربین صحبتهای حسینی ، یکی از کارگران اعتراض خود را نسبت به حضور کارگران غیرایرانی در کارگاههای تولیدی بیان کرد که قائم مقام وزیرکاروتعاون و رفاه اجتماعی و همچنین حجت الاسلام پژمانفر به این پرسش پاسخ دادند.

حسینی افزود: باید استفاده از نیروی کار خارجی به حداقل برسد  زیرا مفاسد استفاده از این نیروی کارفراتر از اینست که به نظر می رسد و وزارت کار از کارگران خارجی که از هویت مشخص برخوردارند، در بعضی جاها استفاده می کند.
وی خاطرنشان کرد: کارگر غیر مجاز نباید در ایران مشغول به کار باشد و افراد غیر مجاز از سیستم حذف شوند چون در این صورت می‌توان بیشتر از نیروی مجاز حمایت کرد.

حجت الاسلام پژمانفر،نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارکرد: مشکل ما در بخش تولید و کارگر نیست،بلکه مشکل در حمایت نشدن از تولید کننده و کارگران است.

وی افزود: درچرخه حمایت از تولید کننده با مشکلاتی از قبیل مالیات مواجهیم که دامنگیرچرخه اقتصادی ما شده است.

 پژمانفر گفت مهمترین بخش مشکلات، بانکها هستند، گفت: با وجود  رکودی که  دراین بخش ایجاد شده نیازمند این هستیم که بانکها سیاست های ابلاغی رهبری که به بانک مرکزی ابلاغ شده را انجام دهند که متاسفانه بانکها فقط کار خودشان را انجام می دهند.

وی افزود: درمسایل بخش صنعت متاسفانه سنگ اندازیهایی می شود که امیدواریم صنعت حمایت بشود و صنعت ایستادگی کند.

پژمانفرافزود:ما زمانی می توانیم انتظار حمایت داشته باشیم که حمایت جدی ازناحیه حاکمیت انجام شود.

وی گفت: زمانی تولید درکشور اتفاق می افتد که بین کارگر و کارفرما فاصله ای نباشد تا ما بتوانیم با ارزش افزوده بالاتری تولیدات را به ظهور برسانیم و باید بانک ها را پیرو سیاستهای ابلاغ رهبری به بانک مرکزی مجاب کنیم که از صنعت حمایت کنند.

پژمانفر از دولت خواست تا از تولیدات داخلی حمایت کنند تا در عرصه رقابت با محصولات و کالاهای خارجی ایستادگی کنند و افزود: اگر این حمایت انجام نشود نباید انتظارداشته باشیم که این کالاها و خدمات در بازارهای جهانی رقابت کند.

همچنین استاندار خراسان رضوی  اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های تمام مدیران اجرایی در کشور، سرمایه گزاری و اشتغال است.

 وی افزود: این دغدغه در سرمایه گزاری و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگرند و این یک چرخش است که  اگر درست هدایت بشود، از مشکلات جدی کشور جلوگیری می کند.

رشیدیان گفت: در روزهای اول دولت یازدهم مسئله جذب سرمایه گزاری و کاهش نرخ تورم و کنترل سیستم و روش اقتصادی از مهمترین برنامه ها ی دولت بوده و هست.

وی از اجرایی شدن تعداد یک هزار و ۳۴۰ پرو‌ژه اقتصادی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: با تحقق این واحدهای اقتصادی بیش از ۳۲هزار فرصت شغلی ایجاد شد كه این تعداد برای استانی با بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت كفایت نمی كند.

وی گفت: درسال همدلی و همزبانی امیدواریم در پی سیاستهای اقتصاد مقاومتی بتوانیم خدماتی را برای موثرترین قشرجامعه که تولید کننده هستند، انجام دهیم.

رشیدیان گفت: امیدواریم درجهت ایجاد عدالت در کار با وجود نرخ بیکاری حدود 10 درصد در استان و وجود 6 هزار تولیدی دراستان، نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

وی گفت: باید در سال 94 نرخ بیکاری را دراستان کاهش دهیم  و دستگاههای دیگر با هدف گسترش  تولید و جلوگیری از قاچاق کالا و پیگیری جذب سرمایه ای  برای واحدهای تولیدی  و مدیریت نیروی کار اتباع بیگانه اقدام کنیم.

جشنواره امتنان که با هدف تجلیل ازکارگران و کارفرمایان نمونه استان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری کارگران مشهد برگزارشد، دو سخنران دیگر هم داشت،مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت ثامن که متاسفانه به  دلیل اینکه بلندگوها به طرف تریبون قرارگرفته بود و صدای این سخنرانان بیشتر شبیه زمزمه بود برای شرکت کنندگان  جلسه خسته کننده بود و خبرنگاران هم نتوانستند این دو سخنرانی را به خوبی پوشش دهند.

در این آیین جشنواره امتنان حضورتعدادی از کارگران با لباس فرم کار به چشم می خورد که همراه خانواده هایشان آمده بودند،ضمن اینکه پذیرایی از حاضران برای آخر مراسم و آن هم به شکل محدود در سالن جنبی تدارک دیده شده بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار