کد خبر: ۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 25 April 2015
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خطرگسل های شهر تهران گفت: براساس آمارها فقط 8 درصد جامعه شهری تهران آمادگی مقابله با بحران های طبیعی از جمله زلزله را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا معصومه آباد روز شنبه در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: این میزان آمادگی برای شهری به وسعت تهران بسیار ناچیز و نگران کننده است و باید برای آن راه حل های سازه ای و غیر سازه ای پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد کمیسیون ها و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم تاکید کرد: ایجاد کمیته ایمنی و مدیریت بحران در کمیسیون یاد شده از جمله این موارد بود تا بتوان به مسائل شهر تهران به صورت تخصصی تر رسیدگی کرد.

وی با اشاره به حادثه خیابان جمهوری که سال گذشته اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: این حادثه ضرورت وجود این کمیته را در شورای شهر تهران اثبات کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برنامه ریزی توسعه شهری نام شهر ایمن در کنار شهر پایدار قرار می گیرد، گفت: از جهت اهمیت موضوع ایمنی در توسعه و پایداری شهر، منطقه 22 به عنوان الگویی از شهر پایدار و ایمن در شهر تهران معرفی شد.

وی با طرح این سوال که آیا شهر تهران در برابر حوادث و بحران های طبیعی و غیرطبیعی ایمن است، تصریح کرد: با تلاش های کمیته ایمنی شورای شهر تهران، پیشرفت های عمرانی و آبادانی در این خصوص در شهر قابل مشاهده است.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت تهیه پیوست مدیریت بحران در پروژه های کلان به مسئولان یاد آور می شود که شهر تهران برای مقابله با حوادث و بروز بحران های طبیعی، نیاز به یک مدیریت بحران همه جانبه دارد.

آباد افزود: افزون بر 86 نوع خطر در شهر تهران شناسایی شده که مدیریت بخش زیادی از این خطرات در حوزه سازمان های دولتی و حاکمیتی است و از اختیار مدیریت شهری خارج است.

وی با بیان اینکه راهکارجهت کاهش خطرات در شهر تهران مدیریت صحیح معضلات سازه ای و غیر سازه ای است تصریح کرد: بافت فرسوده در اولویت برنامه های مدیریت شهر تهران است که برای نوسازی آن افزون بر 25 سازمان باید مداخله داشته باشند و به همین خاطر روند نوسازی این بافت ها کند و سطحی است.

وی با طرح این سوال که آیا ساخت و سازهای امروز در تهران می تواند در مقابل یک زلزله 8 ریشتری مقاوم باشد گفت: ساخت و سازهای امروزی به دلیل رعایت نشدن ضوابط ایمنی به نوعی بافت فرسوده محسوب می شود.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخشی از حوادث شهری شامل اتفاقات کارگاهی و خانگی می شود که می توان با دادن آموزش به شهروندان تهرانی نه تنها ضریب ایمنی را بالا برد، بلکه خسارت و تلفات را نیز کاهش داد.

آباد در خصوص لایحه مربوط به بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی و مشخص شدن ردیف بودجه آن گفت: تامین اعتبار هزارمیلیارد ریال برای واردات این تجهیزات تا حد زیادی مربوط به سازمان مدیریت بحران است و اضافه نشدن تجهیزات جدید به سیستم به همین دلیل بود که به زودی با رفع ایرادات، این لایحه تقدیم شورا خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری حوادث مربوط به پیمانکاران شهرداری تهران نیز تاکید کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ملزم شده تا در قرارداد ها سختگیرانه تر عمل کرده و پیشینه پیمانکاران را رصد کند.

وی با بیان اینکه در خصوص جمع آوری دست فروشان و عوامل ایجاد سد معبر به طور هفتگی شکایت هایی از سوی شهروندان به شورای شهر تهران واصل می شود برتسریع در رسیدگی به این موضوع تاکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار