مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در قزوین با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسوولان استان در سرای سعدالسلطنه برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، شهردار قزوین یکشنبه شب در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با اشاره به اینکه خبرنگاران در امر اطلاع رسانی وظیفه مهم و سنگینی برعهده دارند، افزود: فرا رسیدن هفدهم مرداد و روز خبرنگار، فرصت ارزشمندی است تا قدردان زحمات بی دریغ خبرنگاران اندیشمند در اطلاع رسانی صحیح و پیراستن جامعه از نابسامانی ها و هدایت آن به سوی پیشرفت و توسعه، باشیم.
مسعود نصرتی با تبریک روز خبرنگار و آرزوی پیشرفت شهر پرافتخار قزوین افزود: با توجه به اینکه قزوین در مسیر توسعه قرار دارد و از پیشینه تاریخی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار می باشد، باید برای معرفی مثبت این شهر تلاش شود.
وی اظهار داشت: برای معرفی شهر قزوین هر کار کوچک و بزرگی که نیاز به انجام آن است باید اجرایی شود.
شهردار قزوین با تاکید بر اینکه مشکلات استان باید در خود استان حل و فصل شود، تصریح کرد: نقاط ضعفی که در استان مطرح می شود باید در حوزه اجرایی حل و فصل شود.
نصرتی با بیان اینکه در کنار هم و با اتحاد باید قزوین را معرفی کنیم، تصریح کرد: قزوین نیازمند معرفی است و با توجه به جایگاه ارزشمندی که دارد باید معرفی بهتری نسبت به گذشته شود.
وی با بیان اینکه جمع خبرنگاران در این روز مجموعه ای ارزشمند، بزرگ و اثربخش است، گفت: امیدواریم خبرنگاران در کنار حوزه اجرایی، قزوین را در سطح ملی و فراملی معرفی کنند.
نصرتی تصریح کرد: هر ساله در آیین بزرگداشت روز خبرنگار وعده های بر اساس نیاز خبرنگاران داده و موضوعات مهمی مطرح می شود که به نظر می رسد احتیاج به پیگیری های ویژه دارد.
وی با اشاره به تعاونی مسکن مطبوعات قزوین گفت: مشکلات تعاونی مسکن مطبوعات در حوزه مدیریت شهری حل شده است و اگر این طرح در مسیر اجرا نیازمند کمکی در حوزه مدیریت شهری است حتما انجام خواهد شد.
شهردار قزوین با اشاره به اینکه در سال های گذشته خبرنگاران دنبال یک دفتر مرکزی برای خانه مطبوعات بودند، افزود: داشتن فضای مناسب برای خانه مطبوعات اولویت استان است و شهرداری قزوین آمادگی دارد در این زمینه کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: خبرنگاران با فعالیت خود موجب شفافیت ابعاد پیدا و پنهان عرصه های مختلف مدیریت و منابع قدرت می شوند.
اکبر اسکندر نژاد افزود: این جلسات نمادین برای پاسداشت زحمات بی کران خبرنگاران برگزار می شود که امیدواریم به لحاظ سازمانی و تشکیلاتی نیز بتوانیم بخشی از دغدغه های اصحاب رسانه را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: نظم بخشی به آگهی ها که مهم ترین منبع پشتیبانی کننده مطبوعات هستند یکی از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
اسکندرنژاد ادامه داد: شهرداری ها، دادگستری و اداره ثبت اسناد از جمله دستگاه هایی هستند که همواره آگهی خود را به صورت مداوم و در حجم بالا در اختیار مطبوعات قرار می دهند که اغلب در این زمینه سلیقه ای اعمال نظر می شود که اگر عدالت رعایت شود بدون شک بخشی از گلایه های خبرنگاران حوزه مطبوعات نیز رفع خواهد شد.
وی تاکید کرد: سه مولفه مهم تعریف نشریه و مطبوعه در وهله نخست بیش از هشت صفحه بودن نشریه و همچنین انتشار مرتب آن متناسب با بازه زمانی نشریه مربوطه و بیمه کردن تعدادی از خبرنگاران خود است که اگر محقق شود مطبوعات و نشریه از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانونی تلقی شده یارانه به آن تعلق می گیرد.
این مسئول ادامه داد: در برخی موارد نشریات چهار صفحه ای منتشر می شود که با درآمد حاصل از آگهی هایی که بیشتر متوجه شهرداری ها، دادگستری و اداره ثبت اسناد است اداره می شوند که نظم بخشی در این عرصه می تواند به پالایش عرصه مطبوعات موثر باشد.
وی افزود: یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه اقتصاد مطبوعات، انتظام بخشی به موضوع درج آگهی ها به عنوان یکی از دغدغه های مهم در این حوزه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار