استاندار قزوین از خبرنگاران به عنوان قشری فرهیخته یاد کرد و گفت: اصحاب رسانه جزو سرمایه های معنوی جامعه به شمار می روند.
کد خبر: ۲۷۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار که به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و خانه مطبوعات قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار شد با تبریک این مناسبت به اصحاب رسانه، یاد و خاطره شهدای عرصه خبر از جمله شهید محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا را گرامی داشت و افزود: از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود که بیانگر اهمیت شغل خبرنگاران است.
وی با قدردانی از خدمات اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران در مناسبت های مختلف و در طول ایام سال همواره در خدمت جامعه هستند و از هیچ کوششی در این خصوص دریغ نمی ورزند.
استاندار قزوین با بیان اینکه ما مدیران در قبال خبرنگاران مسئول هستیم، اظهار کرد: این قشر نقش بی بدیلی در شفاف سازی رفتار حکومت ها و آگاهی بخشی به افراد جامعه دارند و پلی میان مردم و مسئولان به شمار می روند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین رسالت خبرنگاران در جامعه اسلامی را خطیر و حساس خواند و گفت: این قشر در کار خود باید همواره عدالت و انصاف را در نظر داشته باشند و فارغ از نگاه های جناحی و حزبی در راستای حفظ منافع ملی قلم بزنند.

*** تک رقمی کردن نرخ تورم از خدمات مهم دولت تدبیر و امید بوده است
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به عملکرد دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این دولت توانست از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصادی بکاهد که از جمله آن تثبیت قیمت ها و کاهش نرخ تورم و تک رقمی کردن آن بود که پیش از این به شکل لجام گسیخته بالا رفته بود.
همتی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای کاهش سود تسهیلات بانکی در راستای تقویت تولید، گفت: این دولت همچنین کوشیده تا کشورمان تعامل سازنده ای با دنیا برقرار سازد و در سایه آن با عزت و اقتدار بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.
استاندار قزوین در ادامه به توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: دولت با هدایت های مقام معظم رهبری در مذاکرات با گروه 1+5 توانست طرف مقابل را خلع سلاح کرده و حقوق ملت بزرگ ایران را به اثبات برساند.
وی با اشاره به مانع تراشی های دشمن بر سر راه اجرای برجام، افزود: دولت در صورتی قادر است اجرای برجام را در جهت حفظ منافع ملت پیش ببرد که حمایت های سایر قوا، گروه ها و جناح های مختلف سیاسی، رسانه ها و مردم را پشت خود داشته باشد.

*** تخریب دولت را نباید به پای ملت نوشت
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه نباید دولت و فرزندان خود را تخریب کنیم بلکه باید در راستای حفظ منافع ملی کار کنیم، افزود: با وجود آنکه عده ای کوته فکر دولت را تخریب می کنند ولی مردم خدمتگزاران خود را به خوبی می شناسند و حامی آنان هستند.
همتی در ادامه دولت را در پی پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای تحقق این مهم نیازمند حمایت مردم و رسانه ها هستیم.

*** نقد باید منصفانه، دلسوزانه و همراه با ارائه راهکار باشد
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در هر حوزه و بخشی ضعف ها و کاستی های وجود دارد که باید به نقد آنها پرداخت، افزود: اما این نقد باید سازنده، دلسوزانه و همراه با ارائه راهکار باشد و به گونه ای طرح نشود که ناامیدی و یاس مردم را در پی داشته باشد.
استاندار قزوین با اشاره به نیاز مسئولان استان به همراهی رسانه ها برای اجرای اهداف و برنامه های خود در بخش دیگری از صحبت های خود را به برنامه ریزی های صورت گرفته برای شتاب بخشیدن به رشد و توسعه استان اختصاص داد و گفت: در سال جاری برای ایجاد 20 هزار شغل و همچنین افزایش صادرات محصولات و کالاهای تولیدی استان به 800 میلیون دلار هدف گذاری کرده ایم.
وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده واحدهای تولیدی استان نسبت به گذشته با نشاط و پویایی مناسبی به فعالیت می پردازند، افزود: گواه این ادعا پرداخت 10هزار و 80 میلیارد ریال مالیات در سال گذشته در سطح استان و اختصاص آن به عمران و آبادانی شهرها و روستا بوده است.
استاندار قزوین گفت: امسال نیز برنامه ریزی شده تا 125 هزار میلیارد ریال در قالب مالیات اخذ شود و در خدمت رشد و توسعه استان قرار بگیرد.
همتی در ادامه از خیز مدیریت ارشد استان برای کمک به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و در حال ساخت خبر داد و گفت: تلاش داریم تا از تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمک به صنایع در سطح ملی به یک هزار واحد تولیدی کمک کنیم.
استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه برای حمایت از خبرنگاران و پیگیری مسائل و مشکلات آنها آماده هستیم، افزود: در این رابطه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در خدمت اصحاب رسانه تلاش گر هستیم.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی که در حین ماموریت در مزارشریف افغانستان به فیض شهادت رسید، روز خبرنگار نام گذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار