داورجشنواره پویانمایی رضوی:
داور هشتمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی گفت: آثار رسیده به این جشنواره که به میزبانی استان گلستان برگزار می شود، از لحاظ کیفی در سطح بالایی است.
کد خبر: ۲۷۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 07 August 2016
داور هشتمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی گفت: 64 اثر به بخش مسابقه هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی که عصر روزهای 17و 18 مرداد جاری (امروز فردا) به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار می شود، راه یافته است.

وی افزود: آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره شامل 32 فیلم و 32 فیلمنامه است،که مجموع زمان آثار راه یافته به بخش مسابقه هشتمین جشنواره پویانمایی 220 دقیقه می باشد و کمترین و بیشتر مدت زمان اثر تولیدی هنرمندان برای جشنواره بین دو تا 20 دقیقه است.

امیر محمد دهستانی اضافه کرد: کیفیت بالای آثار باعث شده است که هیات داوران برای انتخاب و معرفی اثر برگزیده در این دوره، مشکل داشته باشد.

وی همچنین از پیشنهاد اهدای جایزه ویژه به یکی از هنرمندان انیمیشن استان گلستان که اثر ارسالی آن در این جشنواره از لحاظ کیفی بالا باشد، خبر داد و افزود: ارتقای سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره ملی پویانمایی رضوی به دلیل تاثیر برگزاری چند دوره این جشنواره و بها دادن به موضوع آن است. 

وی که برای دومین بار به عنوان داور جشنواره فعالیت دارد، گفت: روند و کیفیت آثار رسیده به جشنواره هر سال بهتر می شود.

دهستانی یکی از دستاوردهای میزبانی گلستان در برگزاری جشنواره ملی پویانمایی را راه اندازی رشته انیمیشن در مراکز آموزش عالی این استان بیان کرد و یادآور شد: هنرمندان این رشته در استان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: برای انتخاب 3 اثر برگزیده در هر بخش فیلم و فیلمنامه جشنواره، سه داور از تهران و گرگان آثار راه یافته را مورد بررسی قرار داده و در آیین پایانی که عصر دوشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

داوران مرحله پایانی جشنواره محمدعلی صفورا و امیرمحمد دهستانی از تهران و رسول امامی از گرگان هستند.

فراخوان هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی استان گلستان برای دریافت آثار هنرمندان اواخر سال گذشته آغاز شد و 31 تیر 95 به پایان رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیش از این گفته بود که هنرمندان 15 استان با ارسال 44 فیلم انیمیشن و 43 فیلمنامه به دبیرخانه مستقر در گرگان از هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی استقبال کرده اند.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پویانمایی رضوی از سوی هنرمندان استان های گلستان، خراسان رضوی، تهران، اصفهان، همدان، البرز، آذربایجان شرقی، یزد، فارس، مازندران، سمنان، اردبیل، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه و مرکزی است. 

وی گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره پویانمایی رضوی نسبت به دوره گذشته حدود 25 درصد افزایش دارد.

به گفته وی، مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ رضوی، علوی، نبوی و اهل بیت (ع) در جامعه است.

استان گلستان هشت دوره است که میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی را به صورت ملی بر عهده دارد، جشنواره پویانمایی رضوی همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمدبن موسی (شاهچراغ) در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار