امام جمعه شهر آبیک گفت: امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه قلم خبرنگاران جز صداقت، طهارت و راستی نبوده است، گفت: انتقادات نباید برای خبرنگاران مهم باشد.
کد خبر: ۲۷۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 07 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی صبح امروز در دیدار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و خبرنگاران این شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر امام جمعه شهر آبیک صورت گرفت، اظهار کرد: در کشور ما مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته شده که قائم به وجود خبرنگاران است.

وی افزود: خبرنگاران به دلیل اینکه کار اطلاع‌رسانی و پیام‌رسانی را در جامعه بر عهده دارند، به عنوان مربیان جامعه محسوب می‌شوند.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: اگر بگوییم که کار خبرنگاران شبیه رسالت انبیاء که رسالت آنان ابلاغ بوده، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

موسوی اضافه کرد: همان گونه که کار انبیای الهی بیان حقایق به مردم بوده، خبرنگاران نیز باید واقعیت‌ها و اخبار درست را به سمع و نظر مردم برسانند تا علم، دانش و فرهنگ جامعه ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه رساندن برخی پیام‌ها و  اخبار ممکن است انتقاداتی را به همراه داشته باشد که بیان واقعیات و انتقادات از سوی افراد نباید برای خبرنگار مهم باشد چراکه حق تقدم با خدا است و خدا باید راضی باشد.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: هر کس برای رضایت مخلوق خدا را به غضب آورد، خدا از او نمی‌گذرد.

موسوی افزود: خبرنگاران نباید به گونه‌ای عمل کنند که برای کسب رضایت مسؤولان، مردم و جریانی سبب شوند که خدا غضبناک شود چراکه در غیر این صورت اگر دنیا را هم به آنان دهند، ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی مطبوعات بیهوده موضوع برجام را تمجید و از آمریکا تعریف کرده و آن را بزک می‌کنند که باید گفت این امر، مدح ظالم و ستمگر است.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: برخی روزنامه‌نگاران از فتنه‌گران تعریف بسیار کرده‌اند که باید گفت مگر آنان به اسلام، نظام، ملت، شهدا و خانواده معظم شهدا و انقلاب نورانی امام خمینی(ره) ظلم نکرده‌اند.

موسوی خاطرنشان کردند: امروز نیز برخی مطبوعات و افراد، فتنه‌گران را ستایش می‌کنند و در تمجید آنان مطالبی منتشر می‌کنند که باید گفت زمانی که خدا از آنان راضی نیست به‌به و چه‌چه گفتن چه فایده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: اگر در راستای اسلام و انقلاب حرکت کنیم از خدا مزد خود را گرفته‌ایم هر چند هر کس می‌تواند درباره ما مطلبی بگوید و انتقادی کند.

امام جمعه شهر آبیک افزود: این که برخی دولتمردان به برخی افراد گفته‌اند که شناسنامه ندارید، از جایی دیگر آمده‌اید، از بیگانگان پول دریافت می‌کنید و یا به جهنم بروید باید گفت که اگر در دنیا شرمندگی آنان کشف نشود در آخرت و روز قیامت، شرمندگی آنان برملا می‌شود.

موسوی ادامه داد: قلم خبرنگاران شهرستان آبیک جز راستی، صداقت و طهارت چیزی نبوده است.

وی اضافه کرد: سمت خبرنگاری برای خبرنگاران بسیار ارزشمند است چراکه ارزش آنان در مربی بودن انسان‌سازی و جامعه‌سازی خلاصه می‌شود.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: خبرنگاران لازم است که از کسی نترسند و هر چه واقعیت است انعکاس دهند چراکه آنچه ارزشمند بوده، کسب رضایت الهی است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک نیز در این دیدار گفت: قلم خبرنگاران شهرستان آبیک باید با تیزی و پاکی برای اصلاح امور فرهنگی این شهرستان باشد.

اسماعیل اوسطی افزود: اگر خبرنگاران واقعیات جامعه را به درستی انعکاس دهند ثمرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با انعکاس واقعیات احتمال نوک پیکان انتقادات به سمت خبرنگاران وجود دارد که مطلوب است خبرنگاران با تمام توان رسالت خود را انجام داده و به منصه ظهور برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار