بهروز نعمتی در گفت و گو با تابناک تهران خبر داد
تابناک تهران- نماینده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با رد گمانه زنی ها پیرامون امنیتی بودن آتش سوزی ها در مخازن و خطوط لوله پتروشیمی ها و گاز تاکید کرد که این آتش سوزی ها صرفا ناشی از عدم توجه به ایمنی، تعمیر و نگهداری، تحقیق و توسعه است.
کد خبر: ۲۷۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 06 August 2016
کم کم آتش سوزی در مخازن و خطوط لوله به خبر عادی تبدیل می شود و به دلیل تکرار مکرر این آتش سوزی ها این اخبار ارزش خبری خود را از دست می دهند.

در هفته های اخیر چندین آتش سوزی در مخازن و خطوط لوله صنعت پتروشیمی و گاز مننشر شده است.از آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی و بیستون گرفته تا انفجار در ایستگاه لخته گیر خط 42 اینچ گاز روستای شول شهرستان گناوه؛ حادثه ای که شب گذشته به وقوع پیوست و 4 مجروح با درصدهای سوختگی مختلف بر جا گذاشت.

اگر چه از ابتدای وقوع آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی،مسئولان وزارت نفت به ویژه "شاهدایی"مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خصوصی بودن پتروشیمی ها و عدم رعایت ایمنی از سوی این مراکز را یکی از عوامل وقوع حوادث در پتروشیمی ها دانستند اما برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که این آتش سوزی ها تعمدی و امنیتی است.

با این حال بهروز نعمتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با رد ادعاها و گمانی زنی ها پیرامون امنیتی بودن این آتش سوزی ها در گفت و گو با تابناک تهران تاکید کرد: این آتش سوزی ها صرفا بر اثر نقص فنی عدم توجه به ایمنی، تعمیر و نگهداری، تحقیق و توسعه اتفاق افتاده است.

او افزود: بر همین اساس در یکی از نشست های کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بحث آتش سوزی در پتروشیمی ها با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مسئولان مربوطه ذی ربط،مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون نظرات و دغدغه های خود را بیان کردند.

نماینده تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:موضوعاتی مانند ایمنی، تعمیر و نگهداری، تحقیق و توسعه در رابطه با پتروشیمی ها در  جلسه کمیسیون انرژی بررسی شد.  

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:با توجه به موارد مطرح و شنیده ها،خانم "شاهدایی" مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال این است که مدیریت پتروشیمی ها به وزارت نفت بازگردد که نظر کمیسیون انرژی مجلس با این موضوع متفاوت است.

نعمتی افزود:باید پذیرفت نقش وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در رابطه با پتروشیمی ها نظارتی و حاکمیتی است؛بنابراین وزارت نفت نباید وارد مسائل اجرایی شود.

او در خاتمه با تاکید بر اهمیت موضوع آتش سوزی ها در صنایع پتروشیمی گفت که در جلسان آتی کمیسیون انرژی موضوع آتش سوزی ها احتمالا با حضور وزیر نفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار